اهم اخبار

تاثیر “تب کریمه کنگو” بر بازار گوشت قرمز

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گوشت قرمز در مقایسه با پیش از ماه رمضان به طور نسبی با روند کاهشی همراه شده است و خبرهایی مبنی بر ظهور “تب کریمه کنگو” تاثیراتی بر بازار مصرف گذاشته است.

به گزارش ایسنا، بازار گوشت قرمز به طور معمول با شروع ماه رمضان با افزایش تقاضا روبرو می ‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها مقداری افزایش می‌یابد اما به نظر می‌رسد بازار گوشت قرمز در ماه رمضان امسال تا حدودی تحت تاثیر اخبار منتشر شده در خصوص “تب کریمه کنگو” قرار گرفته و باعث شده قیمت‌ها اندکی پایین آید.

چراکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر وقوع “تب کریمه کنگو” که از طریق دام زنده به انسان منتقل می‌شود در برخی استان‌های کشور منتشر شد و اینکه تماس مستقیم با خون دام‌ها باعث بستری شدن برخی افراد در بیمارستان‌ها شده است و موارد مشکوکی به این نوع تب در نقاط مختلف دیده شده است.

این اخبار و شنیده‌ها به طور طبیعی بر بازار عرضه گوشت قرمز تاثیر خود را گذاشته است و بر اساس گفته برخی از فروشندگان، مصرف کنندگان این روزها سوالاتی را زمان خرید گوشت قرمز در مورد این بیماری و چگونگی انتقال آن مطرح می‌کنند.

به گفته فروشندگان، مسئله “تب کریمه کنگو” تاثیر محسوسی بر خرید گوشت قرمز نگذاشته است و مصرف کنندگان خرید معمول خود را برای ماه رمضان انجام می‌دهند، چرا که وزارت بهداشت و سایر نهادهای مربوطه اعلام کرده اند که خطری مردم را تهدید نمی‌کند و مردم می‌توانند با خیال راحت گوشت قرمز مصرف کنند.

به گفته آن‌ها، با این وجود میزان تقاضا در ماه رمضان با افزایش همراه نشده است و در مقایسه با گوشت مرغ مصرف گوشت قرمز پایین تر آمده است و قیمت‌ اقلام مختلف گوشت قرمز نسبت به قبل از ماه رمضان تغییری نکرده و حتی به طور نسبی کاهش هم داشته است.

بر اساس آخرین مشاهدات از بازار مصرف، قیمت گوشت مخلوط گوساله کیلویی ۳۳ هزار تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۸ هزار تومان، ران گوساله کیلویی ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان، ‌ راسته گوساله کیلویی ۴۶ هزار تومان، ‌ ماهیچه گوساله کیلویی ۴۳ هزار تومان و گوشت استیکی کیلویی ۵۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

اما در میان اقلام گوشت گوسفندی، شقه با گردن کیلویی ۴۲ هزار تومان، سر دست ۴۳ هزار تومان، ران و دست ۵۲ هزار تومان، ران گوسفندی ۵۰ هزار تومان، ‌گردن ۴۱ هزار تومان و جگر سیاه ۵۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

اقلام مختلف گوشت قرمز قیمت
مخلوط گوساله ۳۳ هزار تومان
گوساله ۳۸ هزار تومان
ران گوساله ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان
راسته ۴۶ هزار تومان
ماهیچه ۴۳ هزار تومان
گوشت استیکی ۵۵ هزار تومان
شقه با گردن ۴۲ هزار تومان
سر دست ۴۳ هزار تومان
ران و دست ۵۲ هزار تومان
ران گوسفندی ۵۰ هزار تومان
گردن ۴۱ هزار تومان
جگر سیاه ۵۲ هزار تومان

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *