اهم اخبار

ترانزیت بیش از ۵۳ هزار راس دام زنده از مرز بازرگان به قطر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس شبکه دامپزشکی ماکو با اشاره به ترانزیت ۵۳ هزار و ۸۱۷ راس دام زنده از طریق مرز بازرگان از ۲۳ خرداد سال جاری تاکنون، گفت: مبدا این محموله‌های ترانزیتی ترکیه و مقصد آن قطر بوده است.

 

 

فاطمه آیرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کنترل‌های بهداشتی قرنطینه دامی در مرز بازرگان افزود: این تعداد دام زنده به وسیله ۲۰۰ کامیون حمل شده و در این مدت تعداد ۹ دستگاه کامیون به دلیل تطابق نداشتن استانداردها با کشور ترکیه مرجوعی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ترانزیت دام زنده برای اولین بار از شمال‌غرب کشور و از طریق مرز بازرگان انجام می‌شود، اضافه کرد: لازم است از این فرصت به نحو احسن جهت رونق اقتصادی منطقه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کشور قطر، کویت و عمان هم خواهان ترانزیت دام از کشورمان هستند، بیان کرد: فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های ترخیص‌کننده می‌تواند نهایت استفاده از فرصت به وجودآمده را داشته باشد و نقص‌های احتمالی را برطرف کنند.

اگرچه نگرانی‌هایی از کاهش نقش ایران در ترانزیت کالا وجود دارد اما اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین‌المللی با ایجاد ۱۰ کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب به طول ۲۱ هزار کیلومتر از مهمترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح جامع حمل و نقل برای تقویت این نقش است.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو (در آذربایجان‌غربی) قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سرویس خبری: استان ها

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *