اهم اخبار

تزریق گوشت وارداتی بر بازار اثر گذاشت/ کاهش ۲ هزار تومانی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: با ورود شرکت پشتیبانی امور دام و عرضه گوشت وارداتی در بازار قیمت گوشت گوسفندی در هر کیلو طی هفته اخیر ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است.

علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام پس از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت گوسفندی، وارد عمل شده و عرضه گوشت گرم وارداتی را در میادین میوه و تره‌بار به قیمت کیلویی ۳۱۵۰۰ تومان آغاز کرد.

وی اضافه کرد:‌ همین امر باعث شد تا قیمت شقه گوشت گوسفندی از ۴۰ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان کاهش یابد، اما این روند با توجه به اینکه استان تهران ذخیره دامی ندارد، باید ادامه یابد تا در ماه‌های پایانی سال با افزایش بی‌رویه قیمت گوشت مواجه نشویم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی به این نکته اشاره کرد که کرایه حمل و نقل برای انتقال دام از استان کردستان به تهران یکی از مسائلی است که همواره مورد بحث است، چرا که به محض بارش برف، رانندگان طلب کرایه بیشتری برای حمل دام به تهران می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد، تا شرکت پشتیبانی امور دام همین روند توزیع گوشت در بازار را برای پیشگیری از افزایش قیمت ادامه دهد.

به گزارش فارس، طی یک ماه اخیر قیمت گوشت گوسفندی به یکباره افزایش ۸ هزار تومانی در هر کیلو داشت، تا جایی که شقه بدون دنبه به کیلویی ۴۰ هزار تومان و گردران گوسفند به ۴۵ هزار تومان افزایش یافت که البته در قصابی‌های لوکس شمال پایتخت و گوشت بسته‌بندی به بالای ۵۰ هزار تومان در کیلو رسید.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *