اهم اخبار

تفاهنامه ایران و فرانسه / تولید مشترک گوسفند توسط ایران و فرانسه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، تفاهم نامه مشارکت و تامین۱۳هزار راس گوسفند بین شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به نمایندگی از ایران  و اتحادیه گوسفند فرانسه منعقد شد.

در جریان امضای اسناد همکاری مشترک بین دولت ایران و فرانسه، با حضور وزرای کشاورزی دو کشور، این سند همکاری در مقر فرمانداری شهر کلرمون فرانسه امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه انتقال دانش پرورش گوسفند،مشارکت و فروش دام در مزارع کرمانشاه و مازندران شرکت کشاورزی کوثر از سوی اتحادیه گوسفند فرانسه فراهم خواهد شد.

ترابی مدیر عامل شرکت اجداد سپیدان در این ارتباط گفت:چهار سند همکاری بین دولت ایران و فرانسه امضا شد و یکی از این چهار سند مربوط به همکاری اجداد سپیدان کوثر و شرکت فداتست فرانسه بود.

وی گفت:برنامه جامع تولید و توسعه دام سبک در ایران به صورت مشترک شامل چهار موضوع است. تولید و پرورش مشترک گوسفند در ایران، ایجاد مرکز اصلاح نژاد و تولید دام مولد در ایران، تولید مواد ژنتیکی شامل اسپرم،جنین و تامین مولد نر ژنومیک و پروف
امکان صدور گواهی های رسمی و شناسامه ی دام های تولیدی در ایران توسط اجداد سپیدان با مدارک رسمی فرانسوی جهت صادرات به کشورهای منطقه از جمله این موارد است.

وی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته ،گام های بلندی در توسعه دام سبک کشور به صورت صنعتی برداشته میشود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *