اهم اخبار

مرتضی سلطانی:تلاش می‌کنیم افزایش قیمتی برای ماکارونی نداشته باشیم/ راهکاری برای کاهش هزینه حمل و نقل

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی با بیان اینکه این صنعت سه سال افزایش قیمت نداشته است،گفت: تلاش می‌کنیم امسال افزایش قیمتی برای ماکارونی نداشته باشیم.

مرتضی سلطانی اظهار کرد: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان معاون وزیر جهادکشاورزی طی جلسه‌ای درخواست کرد تا ماکارونی را در سبد محصولات غذایی برای ماه مبارک رمضان قرار دهیم که انجمن و تولیدکنندگان همکاری کردند تا مصرف کنندگان در این ماه محصول را با قیمت ارزان‌تر تهیه کنند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی درباره مواد اولیه این صنعت افزود: در تهیه مواد اولیه ماکارونی به ویژه گندم و گندم دروم مشکل خاصی وجود ندارد و شرکت بازرگانی دولتی به عنوان متولی گندم در کشور این محصول را با قیمت نزدیک جهانی در اختیار این صنعت قرار داده و مشکلی از بابت وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ماکارونی امسال افزایش قیمت خواهد داشت یا خیر تصریح کرد: صنعت ماکارونی طی سه سال گذشته افزایش قیمتی در محصولات خود اعمال نکرده است و در مقابل تمام افزایش هزینه‌ها مقاومت کرد و قیمت را افزایش نداد.
سلطانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم امسال افزایش قیمت نداشته باشیم، ادامه داد: در ابتدای امسال طی جلسه‌ای که با معاون وزیر جهادکشاورزی برگزار شد، اعلام کردیم که امسال هزینه دستمزد و سربار افزایش داشته اما، اگر گندم افزایش قیمت نداشته باشد انجمن تلاش خواهد کرد تا واحد‌های تولیدی افزایش قیمتی نداشته باشند و به جای افزایش قیمت به سمت بهروری بیشتر و کاهش هزینه‌ها بروند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر افزایش هزینه حمل بارگفت: اگر شرکت بازرگانی دولتی کمک کند و از نزدیکترین سیلو‌های نزدیک کارخانه‌ها، گندم را به آن‌ها تحویل دهد و افزایش هزینه حمل و نقل شامل این صنعت نشود، شاید با همکاری یکدیگر امسال هم افزایش قیمت نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار تن ظرفیت تولید ماکارونی در کشور است خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت، قیمت و بسته بندی مناسب این محصول قابل رقابت با رقبای خارجی است.
سلطانی با اشاره به کشور‌های هدف صادراتی ماکارونی ایران گفت: ماکارون ایران به کشور‌های عراق، افغانستان، کشور‌های آفریقایی و س. آی اس و حتی برخی از محصولات به کشور ایتالیا نیز صادر می‌شود.
انتهای پیام/

mohsen fathalian
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *