اهم اخبار

تندباد شدید به باغات و اراضی پارس‌آباد خسارت زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزش تندباد شدید همراه با بارش تگرگ و باران به اراضی و باغات شهرستان پارس‌آباد خسارت زد.

در آخرین ماه از فصل بهار حال به حال شدن هوا همراه با وزش باد، تگرگ، باران شدید و تغییرات ناگهانی جوی در مناطق مختلف استان شرایطی را به وجود آورده تا علاوه بر باغداران مشگین‌شهری و خلخالی این بار باغداران شمال استان اردبیل به ویژه کشت و صنعت مغان با خسارت هنگفتی روبرو شوند.

این تندباد شدید که با سرعت ۷۵ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت در شهرستان با آب و هوای معتدل پارس‌آباد نگرانی باغداران را به همراه داشت، در فصل برداشت برخی محصولات به این باغات خسارت زد، به طوری که ۵۰ تا ۸۰ درصد باغات آلو، زردآلو، هلو و شلیل خسارت دیدند و پیش‌بینی می‌شود تولید ۱۴ هزار تن محصولات سردرختی کشت و صنعت امسال با ۶۰ درصد کاهش تولید روبرو شود.

اما به دنبال این تغییرات ناگهانی جوی در شهرهای مختلف استان که از ابتدای بهار خسارت هنگفتی را به بخش کشاورزی وارد کرده همچنان براساس اعلام هواشناسی طی دیروز و امروز این سامانه بارشی در منطقه حاکم خواهد شد، به طوری که احتمال بارش شدید باران همراه با تگرگ و رعد و برق در شهرهای مشگین‌شهر، خلخال، نمین، نیر و سرعین پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی اردبیل طی امروز و فردا ناپایداری‌های جوی در استان حاکم خواهد شد و احتمال بارش‌های شدید و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

بر همین اساس طی روزهای پنجشنبه و جمعه هوای پایداری در استان حاکم شده و در کنار افزایش دما وزش تندبادهای لحظه‌ای نیز رخ خواهد داد.

mohsen fathalian
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *