اهم اخبار

تنوع صادراتی ایران به عراق کاهش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: صادرات ایران به عراق در هشت ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ کمی شش درصد رشد داشته و اما به لحاظ تنوع کالایی با افت همراه بوده است.

جهانبخش سنجابی شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همیشه برای صادرات به عراق با موانع منطقه‌ای روبرو بوده‌ایم که علت آن هم علاوه بر سیاست‌ها و مجموع قوانین موجود، بیشتر به مداخلات استانی عراق در فعالیت بازارچه‌ها برمی‌گردد.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به طور مقطعی صادرات‌مان از برخی مرزها از جمله مرز شلمچه با مشکلاتی مواجه بوده است. متاسفانه به دفعات با این واقعیت روبرو بودیم که صادرات‌مان به عراق با نوسان همراه بوده که عامل اصلی به غیر از سیاست‌های دولت مرکزی عراق، تفسیر متفاوت از قانون و مداخلات مقامات استانی عراق در چگونگی اجرای  مقررات و ضوابط بوده است.

سنجابی شیرازی افزود: بر اساس آمار هشت ماهه ابتدایی امسال میزان صادرات ایران به عراق نسبت به مدت مشابه تغییر چندان محسوسی نداشته است و  به لحاظ کمیت شش درصد رشد داشتیم اما به لحاظ ارزش و تنوع کالایی با کاهش صادرات روبرو بوده‌ایم.

 عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اضافه کرد: به نظر می‌رسد از سال آینده به دلیل استقرار بیشتر امنیت بتوانیم به شرایط قبل از سال ۱۳۹۱ برگردیم و مجددا صادرات کالاهای سرمایه‌ای مان به عراق از سرگرفته شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *