اهم اخبار

تهدید گاوهای مقدس برای صنعت لبنیات ۸۳ میلیارد دلاری هند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سال گذشته، خشونت‌ها علیه گاوداران هندی که اکثریت جامعه آن را هندوها تشکیل می‌دهند، ۱۱ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، بسیاری از هندوها گاو را حیوانی مقدس می دانند. پیروزی حزب ملی گرای هندو ” بهاراتیا جاناتا” به رهبری مودی – نخست وزیر کنونی هند – در انتخابات سال ۲۰۱۴، باعث جری تر شدن گروه های حامی حیوانات شد. از آن زمان، حمله به خریداران و فروشندگان چهارپایان چند برابر شده است؛ هر چند که دادگاه عالی هند ممنوعیت ماه می را دربرداشت، اما برخی از گروه های مدافع حیوانات به دنبال اجرای آن به هر طریق ممکن هستند و در بسیاری از ایالت‌ها، ذبح چهارپایان ممنوع شده و در برخی دیگر از ایالت‌ها مقررات سختگیرانه تر شده است.

فقط کشتارگاه‌ها و کارگاه‌های چرم سازی تحت تاثیر این مساله قرار نگرفته‌اند، دامداران هندی که صنایع ۵.۳ تریلیون روپیه‌ای هند را اداره می‌کنند نیز از امکان استفاده از گوشت گاوهای غیر شیرده  محروم شده‌اند؛ مساله‌ای که برنامه دولت را برای توسعه منابع لبنیات تهدید می کند.

پوران ماسی ورما، گاودار ۶۲ ساله هندی از ایالت ” اوتار پرادش” که قبلا دو گاو و سه بوفالو داشت و اکنون تنها به پرورش بوفالو می پردازد، گفت: تقاضایی برای گوشت گاو در بازار وجود ندارد و اگر گاوها را در جاده ها رها کنیم، افراطی‌ها املاکمان را خراب می کنند، این یک زیان واقعی است.

پیش بینی می‌شود فروش شیر و محصولات لبنی از ۵.۲۶ تریلیون روپیه در سال ۲۰۱۵به ۱۰.۵ تریلیون روپیه تا سال ۲۰۲۰ برسد. دولت مودی تقریبا در نیمه راه برنامه سه ساله خود برای تقویت بهره وری گاوهاست، این برنامه ۱۲۶ میلیون دلاری با هدف ارتقای سلامت و ژن گله ها و افزایش درآمد واحدهای لبنی است. فعالیت های برخی از حامیان دولت ممکن است این روند را آهسته کند.

سال گذشته ۱۱ نفر در حملات افرادی که مراقبان گاوها خوانده می شوند کشته شده اند که خونبار ترین سال از زمان ثبت جرائم خشونت بار از سال ۲۰۱۰ توسط سایت ” ایندیا اسپند” محسوب می شود. میناکشی گانوگولی، مدیر دیده بان حقوق بشر در منطقه جنوب آسیا می گوید به دلیل ظن ذبح گاوها، تمامی کسانی که فعالیت آن ها از نظر قانونی بلامانع است در معرض مورد حمله قرار گرفتن هستند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *