اهم اخبار

توافق ایران و صربستان برای همکاری در بخش کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]ایران و صربستان برای تولید مشترک بذر و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی توافق کردند.[/heading]

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار هیات بازرگانی صربستان و مسوولان وزارت جهادکشاورزی، توسعه همکاری های کشاورزی دو کشور به ویژه در زمینه تولید و سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی بذر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار هومن فتحی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان های تخصصی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی، واردات صرف محصولات نیست، بلکه ما بر روی تولید مشترک و انتقال تکنولوژی به داخل کشور تمرکز داریم.

وی همکاری‌های مشترک دراز مدت و سرمایه گذاری در بخش‌هایی چون دام، بذر، صنایع غذایی و ماشین‌های کشاورزی را به نفع دو کشور دانست.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صدور گواهی محصولات ارگانیک از سوی صربستان اظهار داشت: صدور گواهی برای محصولات ارگانیک، زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های دو کشور است.

در ادامه این جلسه، محسن تواضع مسوول بذر کشور نیز روابط و همکاری های کشاورزی میان ایران و صربستان را خوب ارزیابی و بر توسعه این همکاری‌ها به ویژه در زمینه بذر ذرت، چغندرقند، دانه های روغنی و علوفه تاکید کرد.

وی در مورد تولید مشترک بذر در ایران و واردات بذرهای جدید و مرغوب از صربستان اعلام آمادگی و خاطرنشان کرد: تاکنون دو رقم ذرت از صربستان در ایران ثبت شده و ما از تولید مشترک بذرهای جدید سبزی و صیفی در کشور استقبال می‌کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *