اهم اخبار

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت: توزیع برنج وارداتی تا پایان فصل برداشت ممنوع است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج تا پایان فصل برداشت محصول داخلی در کشور خبر داد و گفت: این وزارتخانه نیز اجازه توزیع برنج وارداتی را تا پایان برداشت برنج داخلی نخواهد داد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس قبادی در مصاحبه با رادیو از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج تا پایان فصل برداشت محصول داخلی در کشور خبر داد و افزود: این اعمال ممنوعیت در جهت کمک به تولید داخل و حمایت از شالیکاران در شمال کشور است.

وی اظهارداشت: هیچ ابهامی در حال حاضر برای گمرکات ایران به لحاظ واردات برنج وجود ندارد چون در فصل برداشت برنج هیچ گونه ثبت سفارش و واردات نخواهیم داشت و همینطور برنجی که تا قبل از زمان برداشت برنج ایرانی وارد گمرکات کشور شده این محموله ها طبق قوانین و مقررات از گمرکات خارج و در انبارها نگهداری می شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: این وزارتخانه نیز اجازه توزیع برنج وارداتی را تا پایان برداشت برنج داخلی نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: برنج های وارداتی پس از برداشت و عرضه برنج داخلی در سطح کشور توزیع می شود.

قبادی اظهارداشت: اگر بازار شرایط مناسبی داشته باشد شاید توزیع برنج خارجی با تاخیر زمانی مواجه شود.

وی گفت: مصرف سالانه برنج کشور سه تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن است که از این میزان بیش از دو میلیون تن در داخل تولید و بقیه از محل واردات تامین می شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص بلا تکلیفی پنج هزار تن برنج دارای پروانه در گمرک چابهار نیز افزود: بلاتکلیفی برنج های وارداتی در گمرکات به هیچ وجه صحت ندارد.

وی اظهارداشت: محموله های مزبور شاید با مشکلات دیگری همچون بروکراسی اداری، گمرکی، پرداخت ارز به فروشنده خارجی و غیره مواجه باشند.

قبادی گفت: هیچ بخشی از این مشکلات مربوط به تصمیم گیری های کلان در خصوص لغو ممنوعیت واردات برنج و مواردی از این دست نیست.

وی افزود: دولت یک تعهدی به شالیکاران در شمال کشور دارد آنهم اینکه در فصل برداشت محصول داخلی هیچ گونه برنجی خارجی را در کشور وارد و توزیع نکند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دبیر ستاد تنظیم بازار ضمن اشاره به اینکه اراضی شالیکاری اکثر شالیکاران در شمال کشور کوچک مقیاس است، اظهارداشت: برای اینکه کشاورزان محصول خود را با قیمت های مناسب بفروشند و مصرف کنندگان نیز با قیمت های مناسب کالای مورد نیاز خود را بخرند در فصل برداشت هیچ گونه واردات برنج خارجی به مملکت نخواهیم داشت.

وی یادآورشد: این سیاست از سال های قبل در کشور اعمال می شود و امسال نیز به تبعه سنوات گذشته رفتار شده است.

 

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *