اهم اخبار

توفان۲۲۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی مازندران خسارت زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که بر اساس بازدید های میدانی کارشناسان این سازمان، توفان و سیلاب ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

 

به گزارش اگروفودنیوز، بارندگی شدید ۴۸ ساعته جمعه و شنبه گذشته در مناطق مختلف مازندران علاوه بر بخش های کشاورزی به راههای روستایی، چندین دهنه پل ارتباطی اصلی و فرعی، تاسیسات آب، برق و مخابرات نیز خسارت زد.
بر پایه گزارش هواشناسی مازندران در کمتر از ۲۴ ساعت نخست بارندگی اخیر حدود ۲۸۰ میلیمتر باران در رامسر بارید که در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بود و سیل و سیلاب نیز نتیجه شدت بارندگی و تداوم آن بوده است..
عزیزالله شهیدی فر روز دوشنبه افزود که خسارت بارندگی برای تمامی بخش های زراعی، دامی ، پرورش آبزیان و گل و گیاه بوده است.
وی توضیح داد: اگر چه بارندگی برای کشت پائیزه گندم، کلزا، علوفه و سبزیجات و صیفی بموقع بود ، ولی سیل و سیلاب ناشی از آن موجب تخریب گل و گیاه، تلف شدن دام و طیور ، کندوهای زنبور عسل، از بین رفتن مزارع کشت برنج دوم و ریزش انواع مرکبات شده است.
شهیدی فر با اشاره به اینکه سیل به چندین مزارع پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی نیز لطمه جدی زده است، گفت: سیلاب به بسیاری از سردهنه های رودخانه های منتهی به زمین های کشاورزی و شالیکوبی های مملو از برنج سفید نیز خسارت زد.
رئیس جهاد کشاورزی مازندران به بازدید و بررسی های میدانی شخص استاندار و دکتر نوبخت به عنوان نماینده دولت از بخش های مختلف خسارت دیده استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت برای کمک به خسارت دیدگان اعتبارات خوبی را در نظر بگیرد.
در حال حاضر محصولات کشاورزی کیوی ، انواع مرکبات ، کشت برنج دوم ،گل و گیاه ، پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی استان مازندران در مرحله برداشت است و کشت پائیزه گندم، کلزا ، علوفه و سبزیجات در زمین های زراعی در مرحله کاشت است.
مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و حدود هفت میلیون تن انواع محصول کشاورزی در این استان تولید می شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *