اهم اخبار

تولید، فرآوری و تجارت آبزیان ایران با همکاری چین توسعه می یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان شیلات ایران گفت: امضای موافقتنامه همکاری شیلاتی ایران و چین با هدف توسعه تجارت آبزیان کشور صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاوری، حسن صالحی در حاشیه مراسم امضای اسناد همکاری های کشاورزی ایران و چین افزود: این موافقت نامه چارچوب همکاری های دو کشور را مشخص می کند.
وی تولید، بازاریابی، ساخت اسکله، کشتی سازی و تعمیر آن، پرورش ماهی در قفس، فرآوری ماهیان ریز، پرورش میگو، هدفگذاری بازار چین یا بازارهای دیگر را از زمینه های همکاری بر اساس این موافقتنامه بیان کرد.
صالحی گفت: یکی از مهمترین موضوع هایی که در چارچوب این موافقتنامه دنبال می شود، دستیابی به دانش و فن آوری نوین شیلاتی است.
وی میزان سرمایه گذاری های چین در بخش شیلات کشور را ۲۰ میلیارد یوآن (سه میلیارد دلار) ذکر کرد و اظهار داشت: قرار است این سرمایه گذاری در جنوب کشور انجام شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشترین سرمایه گذاری در ساخت اسکله، تعمیر کشتی، توسعه مزارع میگو، پرورش ماهی در قفس، راه اندازی مراکز سردخانه و فرآوری آبزیان صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، دومین نشست مشترک وزیران کشاورزی ایران و چین موجب امضای دو سند همکاری در زمینه قرنطینه دامی و شیلاتی شد.
مجموع تولیدات کشاورزی ایران بیش از ۱۱۰ میلیون تن است که حدود یک میلیون تن آن را محصولات شیلاتی تشکیل می دهد که یک درصد کل تولید است.
مجموع ارزش صادراتی محصولات کشاورزی بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار است که ۳۵۰ میلیون دلار آن برابر با ۱۰ درصد کل صادرات به محصولات شیلاتی مربوط می شود.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *