اهم اخبار

تولید۵۰ درصد گوشت قرمز کشور وابسته به علوفه‌های مراتع است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مشاور و سرپرست حوزه ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تولید۵۰ درصد گوشت قرمز کشور وابسته به علوفه مراتع است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، نگهدار اسکندری امروز (۱۸ بهمن) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی در بیرجند گفت: منابع طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کاهش منابع آبی و افزایش بیابان اهمیت عملکرد منابع طبیعی را افزایش داده است، افزود: عدم جامعه‌نگری در منابع طبیعی ما را دچار مشکلات زیادی کرده است.

اسکندری بیان کرد: از سال گذشته تاکنون یک میلیون هکتار از ۱۵ تالاب کشور  به محلی برای پدیده گرد و غبار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۵.۳ میلیارد هکتار مراتع داریم، افزود: ۵۰ درصد از گوشت قرمز وابسته به این مراتع است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: همچنین بیش از ۱۵ میلیارد خانوار از این مراتع بهره مند می‌شوند.

پرورش ۲۳۰۰ گونه گیاهی دارویی در کشور

اسکندری با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور تولید می‌شود، گفت: باید در راستای حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: در عرصه حفاظت فیزیکی از منابع طبیعی ۱۴ شهید و ۴۵۰ جانباز را تقدیم کرده‌ایم.

وی توجه به منابع آبی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: فرهنگ حفظ منابع طبیعی باید به یک فرهنگ بومی تبدیل شود.

اسکندری با بیان اینکه تکریم به ارباب رجوع، اعتماد به نظام است، افزود: همچنین باید رعایت قوانین و مقررات باید در دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: در برنامه ششم توسعه وظایفی را برای این سازمان تعیین کرده‌اند.

اسکندری بیابان‌زدایی ۱.۲ میلیون هکتار به خصوص در کانون‌های بحرانی و احیای پوشش در ۱۰ میلیون هکتار از مراتع کشور را از دیگر وظایف و تعهدات در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *