اهم اخبار

تیلا پیا بازار داخل را قبضه کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به ۲ سال پیش ۷ برابر شده است.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی با اشاره به اینکه ایران رتبه نخست تولید قزل آلا در آب های شیرین را داراست، اظهار کرد: بنابرآمار، سال گذشته ۱۴۰ هزارتن قزل آلا در کشور تولید شد که پیش بینی می شود امسال رقم تولید از این میزان کمتر نباشد.

وی افزود: با توجه به بحث بیماری ها، بیمه مزارع برای حداقل زیان تولیدکنندگان باید اجباری شود که متاسفانه این امر تا کنون محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی با انتقاد از نرخ بالای تسهیلات بانکی گفت: تسهیلات با نرخ ۱۵ و ۱۶ درصد برای بخش کشاورزی منطقی نیست و دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید اقدام به پرداخت تسهیلات با نرخ ۸ درصد کند.

نبی زاده با اشاره به معضل پیش روی صادرکنندگان اذعان کرد: علی رغم آنکه واردات تیلاپیا به سهولت از چین انجام می شود اما به دلیل ممنوعیت امکان صادرات قزل آلا وجود ندارد و حال جای سوال است  که اگر پروتکل ایران و چین امضا نشده چگونه واردات تیلاپیا انجام می شود.

این مقام مسوول از رشد ۷ برابری صادرات قزل آلا خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن قزل آلا به بازارهای هدف صادر شد در حالیکه این رقم در سال ۹۴،هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *