اهم اخبار

حجتی: تاکنون ۸ میلیون تن گندم خریداری شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان، گفت: به سبب حضور واسطه‌ها، بخش دولتی تا امروز خرید خوبی را در این حوزه نداشته است.

محمود حجتی  در بدو ورود به استان چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به میانگین دو برابری بارش‌ها در کشور، سال خوبی را از نظر تولید گندم داشتیم اما با این وجود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک و نیم میلیون تا دو میلیون تن کاهش خرید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: امید است در ادامه با خرید بهتری، این کسری را جبران کنیم و مشکلی در این خصوص شکل نمی‌گیرد چراکه تمامی گندم تولیدی در کشور وجود دارد و از کشور خارج نشده است.

حجتی با ابراز رضایت از میزان تولیدات کشاورزی کشور در سالجاری، تصریح کرد: سال خوبی را از نظر رشد تولیدات کشاورزی داریم و کشاورزان و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را به خوبی بفروشند.

وزیر جهاد کشاورزی، توسعه فعالیت‌های کشاورزی با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری را از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم که راندمان آبی که در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود را با استفاده از روش‌های نوین آبیاری افزایش دهیم و بهره‌وری آب را بیشتر کنیم.

حجتی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از روش‌های جدید کشت و داشت و برداشت بتوان فعالیت‌های کشاورزی را با حداقل مصرف آب توسعه دهیم تا بیشترین ارزش افزوده را داشته باشیم.

براساس این گزلرش روز پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، تعدادی از طرح‌های بخش کشاورزی این استان نظیر فاز دوم گاوداری صنعتی شیر گوشت این استان افتتاح می‌شود.

دیدار از طرح‌های آبیاری تحت فشار، بازدید از سد بیدکان و خط انتقال آب کشاورزی به ۹ روستا و اراضی ۲۳۰۰ هکتاری کشاورزی، بازدید از طرح‌های یکپارچگی و انتقال آب اراضی رستم‌آباد، قلعه‌رشید، دشت آلیکوه و دره‌گرم و آغاز عملیات اجرایی استخر مزارع خونیک باباحیدر از دیگر برنامه‌های سفر محمود حجتی به این استان است.

بین ۱۵ تا ۲۰ درصد تولیدات کشاورزی کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و این استان در تولید ۱۰ محصول کشاورزی نظیر بادام، ماهیان سردآبی، عسل و قارچ در کشور پیشتاز است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *