اهم اخبار

حجتی در صحن علنی مجلس؛ کمبود شکر در بازار تصنعی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
وزیر جهاد کشاورزی با تصنعی خواندن کمبود شکر در بازار گفت: این مسئله با اخلالگری برخی افراد که در تجارت شکر فعال هستند، ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امروز مجلس و در پاسخ به سوال ملی نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران، درباره علت بی توجهی به گزارش های سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخلفات شرکت های تابعه این وزارتخانه، اظهارداشت: با توجه به پیش بینی هایی که در قانون بودجه سالهای ۹۳ تا ۹۵ شده بود، این اجازه داده شد که با توجه به محدودیت منابع، در صورت توجیه لازم، ساختمان های مازاد فروخته شود.

وی با اشاره به پراکندگی ساختمان های ستادی این وزارتخانه در ۱۸ نقطه از شهر تهران و کرج، ادامه داد: مصوبه ای در تاریخ ۱۷ خردادماه ۹۳ از دولت گرفتیم که ساختمان های مازاد با طی مراحل قانونی فروخته شده و در چارچوب مبادله تفاهم نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در سقف ۴۵۵ میلیارد تومان ساختمان جدیدی احداث شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این کار انجام شده و هم اکنون مراحل اجرایی خود را طی می کند.

حجتی در ادامه افزود: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی مصوبه ای در دولت قبلی داشت که با توجه به مشکلات دستگاه ها، منابعی از صندوق توسعه ملی در اختیار شرکت های دولتی با اولویت کالاهای اساسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از این محل، با حدود ۲۱۰ میلیون یورو اعتبار، ۵۰۰ هزار تن کود در نیمه دوم سال ۹۲ خریداری کردیم و این مبالغ به صورت کامل با صندوق توسعه ملی تسویه حساب شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره سوال دیگر این دو نماینده درباره نابسامانی در قیمت شکر و تعطیلی کارخانجات تولیدکننده شکر گفت: سیاست ما دفاع از تولید داخل است و آمارها نشان می دهد که تا سال ۹۲ حجم واردات شکر نسبت به تولید داخل بیشتر بوده و یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن وارد می شده است، اما از سال ۹۳ تولید داخل از واردات بیشتر شده به نحوی که در سال ۹۴ فقط ۵۲۰ هزار تن واردات شکر داشته ایم و تولید حدود ۲.۵ برابر شده است.

حجتی تاکید کرد: در حال حاضر فقط تولید کننده یا همان کارخانه داران که نی شکر را به شکر تبدیل می کنند، اجازه واردات شکر دارند و ما به هیچ فرد دیگری اجازه ای در این خصوص نداده ایم و حواله های مربوطه نیز از طریق سندیکای شکر توزیع شده و در ازای تولید، اجازه واردات خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در خصوص کسری که در بازار شکر به وجود آمده، بخشی از آن ساختگی است که توسط افرادی که در تجارت شرکت بوده اند، اخلال شده است اما الان با اصرار ما شکر با قیمت مصوب در ستاد تنظیم بازار در بورس عرضه می شود و از یک هفته تا ۲۰ روز کاری تحویل داده می شود لذا کمبودی وجود ندارد.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *