اهم اخبار

حجتی وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۴رای موافق،محمود حجتی را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم انتخاب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با۱۶۴رای موافق، ۹۴ رای مخالف،۲۳ رای ممتنع از ۲۸۸ نماینده حاضر، محمود حجتی را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم را از سه شنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی آغاز کردند و بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در پنج روز و هشت جلسه کاری به اتمام رسید.
حجتی هفدهم مهرماه ۱۳۳۴ در شهرستان نجف آباد به دنیا آمد، وی در سال ۱۳۵۴ در دانشگاه کار پذیرفته و در سال ۱۳۶۶ از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.
حجتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) مامور تشکیل جهادسازندگی در استان چهارمحال و بختیاری شد.
وی با وقوع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ و با حضور مستمر در جبهه های جنگ علاوه برکمک به راه اندازی ستادهای پشتیبانی مهندسی جنگ خود به عنوان یک جهادگر در عملیات های مختلف حضور یافت.
پس از پایان جنگ تحمیلی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ استاندار سیستان و بلوچستان بود.
سال ۱۳۷۳ مجری طرح سد کرخه شد.
از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۷۹ تصدی وزارت راه و ترابری را بر عهده گرفت.
حجتی در سال ۱۳۷۹ که قانون ادغام وزارت کشاوری و جهاد سازندگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، مدیریت و هدایت وزارتخانه جدید را عهده دار شد.
خودکفایی گندم برای نخستین بار در دوران پنج ساله تصدی وی در وزارت جهاد کشاورزی رخ داد.
در سال ۱۳۸۴ به عنوان رییس هیات مدیره هلدینگ عمران و مسکن بنیاد مستضعفان کشور منصوب شد.
با تشکیل دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ به عنوان وزیرجهاد کشاورزی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.
خودکفایی گندم و ۲۱ درصد رشد تولیدات بخش کشاورزی در مقایسه با سال آغاز به کار دولت و رساندن آن به مرز ۱۱۸ میلیون تن از دستاوردهای این دوره بود.
تولید محصولات و نهاده های راهبردی، ایجاد اشتغال، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عملیات آبخیزداری، توسعه زیرساخت‌ها، طرح‌های توسعه و خودکفایی گندم، دانه‌های روغنی، برنج، چغندر قند و نیشکر، حبوبات، پنبه، نهاده بذر و نهال،ایجاد و توسعه‌ سامانه‌های نوین آبیاری،افزایش تولید زیتون، توسعه، تولید و فرآوری گیاهان دارویی و توسعه باغ ها در اراضی شیب دار، توسعه صادرات، آبخیزداری، زراعت چوب،تولید گوشت قرمز، شیر، مرغ و تخم‌مرغ، توسعه نوغانداری، پرورش ماهی در قفس، توجه به زنجیره‌های عرضه و مدیریت بازار و تامین عرضه محصولات راهبردی و توسعه گلخانه ها از اهم برنامه های حجتی برای دوره دوم اداره وزارت جهادکشاورزی اعلام شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *