اهم اخبار

حدود ۴۳ هزار طرح صنعتی و کشاورزی در کشور متقاضی دریافت تسهیلات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴۲ هزار و ۷۶۷طرح و واحد صنعتی و کشاورزی برای استفاده از تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام شده است.

سیدمهدی نیازی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد اظهار کرد: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی طرح ها و واحدهای صنایع کوچک و متوسط که مشکل تامین مالی دارند، برای استفاده از تسهیلات رونق تولید در این سامانه ثبت نام کرده اند.
به گفته وی، منابع این طرح ها از منابع داخلی بانک ها تامین و پس از بررسی کارگروه های استانی به بانک عامل معرفی و بعد از انجام مراحل اداری عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت می شود.
وی ادامه داد: از تعداد طرح های ثبت نام شده در این سامانه ۷۰۰ طرح و واحد از استان چهارمحال و بختیاری است.
به گفته نیازی، ۹ هزار و ۸۷۴ واحد تولیدی و صنعتی داخل شهرک ها و نواحی صنعتی و ۳۲ هزار و ۸۹۳ واحد خارج از محدوده شهرک ها قرار دارد.
مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از تعداد واحدهای ثبت نام شده ۳۳ هزار و ۴۸۰ واحد تولیدی و ۹ هزار و ۲۸۷ طرح تولیدی بالای ۶۰ درصد در انتظار تامین اعتبار است.
نیازی افزود: از مجموع طرح های ثبت نام شده ۲۵ هزار و ۳۱۳ واحد و طرح کشاورزی و مابقی صنعتی هستند.
به گفته وی از مجموع طرح های ثبت نام شده ۱۵ هزار و ۷۴۱ طرح، پرونده آنها در کمیته بررسی رونق مطرح و ۱۴ هزار و ۹۷۰ واحد با تسهیلات مورد نیاز ۱۴۰ هزار میلیارد ریال به بانک عامل معرفی شده اند.
نیازی افزود: پنج هزار و ۵۶۲ واحد به شعبه ارجاع شده و ۵۸۰ واحد با تسهیلات هفت هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بانک های عامل منجر به عقد قرارداد و به ۵۲۱ واحد پنج هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
به گفته وی، پرداخت تسهیلات به طرح ها تا پایان شهریور پایان یافته و از ابتدای مهرماه تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی رصد خواهد شد.
در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ۲۹۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان تا پایان امسال در چهارمحال و بختیاری فعال می شود.
هم اینک یکهزار و ۲۸۸ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *