اهم اخبار

حذف مجوزهای طلایی صادرات و واردات در بخش کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور مجلس گفت: در حوزه صادرات و واردات وزارت جهادکشاورزی برای هیچ فرد و گروهی مجوز طلایی صادر نشده و برای هیچ کس تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، خلیل آقایی در جلسه شورای اداری شهرستان بجستان استان خراسان رضوی افزود: برای آبیاری تحت فشار و آبیاری نوین تسهیلات لازم را در نظر گرفته ایم به طوری که ۸۵ درصد تسهیلات داده شده بلاعوض است.
وی ادامه داد: در بحث مکانیزاسیون نیز تسهیلات لازم را در نظر گرفته ایم، به طوری که ۲۰ درصد قیمت تجهیزات آورده کشاورز باشد.
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور مجلس با اشاره به ظرفیت های که در بجستان وجود دارد خواستار مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد سردخانه با استفاده از تسهیلات در این شهرستان شد.

** ضرورت خودکفایی در تولید گوشت قرمز
حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی نیز در در جلسه شورای اداری شهرستان بجستان استان خراسان رضوی میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در کشور را ۸۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود:برای کمک به تولید شیر و رفع مشکل انباشت شیر سهمیه ای در چند روز آینده از شهرستان های گناباد و بجستان خرید شیر انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: صادرات ۴۷۰ هزار راس دام از ابتدای امسال نقش مهمی در تنظیم بازار داخلی گوشت داشت.
وی گفت: برای ایجاد تعادل در عرضه تولید مرغ هم از یک سال و نیم گذشته صدور پروانه برای احداث کشتارگاه جدید متوقف شد.
رکنی با بیان اینکه هر کیلو ذرت هم اکنون هفت هزار تا هشت هزار ریال به فروش می رسد، افزود: در ۲۰ روز آینده با ورود ذرت و تولید داخل شاهد کاهش این قیمت خواهیم بود.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۷۰ درصد بازار نهاده های دامی مربوط به بخش خصوصی است که سعی می کنیم این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.
وی گفت: واکسن تب برفکی برای دام های سبک به صورت رایگان تامین می شود و برای دام های سنگین، دامداران باید تا زمان بازگشت به شرایط عادی هزینه واکسن را پرداخت کنند.
مهندس آقایی و هیات همراه در سفر به خراسان رضوی، از کارخانه شیر براسون و قنات رضاییه شهرستان بجستان بازدید کردند.
همچنین قائم مقام و معاونان وزیر جهاد کشاورزی در این سفر، از کارخانه شیر پگاه گناباد، قنات رهن و شهرستان گناباد دیدن کردند

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *