اهم اخبار

حضور گستردۀ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه اگروفود عمان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نمایشگاه محصولات کشاورزی و مواد غذایی حلال عمان (اگروفود) با مشارکت ده کشور و ۱۵۰شرکت و ۸۰۰ محصول از جمله ۱۸ شرکت خوش‌نام ایرانی در مسقط برگزار شد.

به گزارش  اگروفودنیوز (صنعت غذا و کشاورزی) ، عباس عبدالخانی، رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: نمایشگاه محصولات کشاورزی و مواد غذایی حلال عمان (اگروفود) با محصولات متنوعی در حوزه‌های مختلف خشکبار، میوه‌های خشک، صنایع تبدیلی، کنسروجات و داروهای دامی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه عمان سالانه بالغ بر پنج میلیارد دلار انواع مواد غذایی از کشورهای مختلف دنیا وارد می‌کند، اظهار داشت: تعداد برندهای مواد غذایی ایرانی در بازار عمان نسبت به دو سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است  یکی از دلایل آن، اشتراکات فراوان فرهنگی، دینی و ذائقه و تمایل عمانی‌ها جهت مصرف محصولات حلال و با کیفیت ایرانی ست.

عبدالخانی گفت: در صورت فرآوری محصول و ایجاد ارزش افزودۀ بیش از ۳۳ درصد در مناطق آزاد عمان، محصول نهایی به عنوان “ساخت عمان” به شمار می‌رود و به دلیل این مزیت، به سهولت می‌تواند وارد بازارهای جهانی از جمله بازارهای پیرامونی عمان شود.

گفتنی است، نمایشگاه محصولات کشاورزی و مواد غذایی حلال عمان (اگروفود) با حضور سفیر ایران در عمان، وزیر کشاورزی و شیلات عمان و جمعی از مسئولین ارشد دولتی و سفرای خارجی مقیم عمان افتتاح شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *