اهم اخبار

حمایت بانک کشاورزی از توسعه شهرک های کشاورزی و کشت های گلخانه ای/حمایت بانک کشاورزی از توسعه شهرک‌های کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی : همراهی و همدلی و مساعدت دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک کشاورزی می‌تواند در شتاب بخشیدن به توسعه شهرک‌های کشاورزی کارساز باشد.­

به گزارش­ اگروفودنیوز از­ روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی؛­­ مهندس منصوری در نشست با ­مدیر عامل بانک کشاورزی کشور،­یکی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در تحقق اهداف برنامه ششم و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای بهره‌وری آب و تاًمین امنیت غذایی توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت: باید همه دستگاه‌ها برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری یعنی حمایت از تولید داخلی در جهت رفع موانع پیش رو اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با قدردانی ­از زحمات و تعامل مناسب بانک کشاورزی و این که شرکت شهرک‌های کشاورزی مصمم به توسعه شتابان شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور است به برخی از مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری در شهرک‌های کشاورزی از جمله ارزیابی حداقلی وثایق، محدودیت سقف پرداخت تسهیلات در برخی از شعب و طولانی بودن فرایند تایید و تصویب، کوتاه بودن دوره بازپرداخت و تنفس و پایین بودن ضریب توثیق سازه‌های گلخانه‌ای ساخت داخلی و … اشاره کرد.

وی برای رفع این مشکلات خواستار مساعدت بانک‌های استانی برای گشایش در پرداخت تسهیلات و تسریع در فرایند ارزیابی و انعقاد قراردادها و همچنین ایجاد زمینه برای استفاده از تسهیلات روستایی شدند.
منصوری با اشاره به محدودیت منابع اعتباری دولتی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت شهرک‌ها، استفاده از منابع بانکی در قالب LC و فاینانس برای توسعه شهرک‌ها را مناسب دانست و در این رابطه از بانک تقاضای کمک و همراهی کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی به صورت خاص برخی از محدودیت موجود در راه‌اندازی تعدادی شهرک‌های کشاورزی از جمله شهرک حصار گلی ورامین و شهرک اسلام آباد غرب و هلیلان، مغان و سفید رود اشاره کرد و خواستار مساعدت و تسهیل بانک در تامین و پرداخت تسهیلات و رفع موانع جهت آغاز تولید در شهرکهای مذکور شد.

در این نشست مدیر عامل بانک کشاورزی کشور گفت: بانک کشاورزی از همه ظرفیت‌ها برای رفع موانع توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بویژه در مقیاس بزرگ و شهرک‌ها استفاده می‌کند.

خدارحمی با تشریح فرایند پرداخت تسهیلات و برنامه‌های بانک کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی، اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی، آینده کشاورزی به سمت تولید در فضای متراکم بوده و این بانک از همه ظرفیت‌ها جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بویژه در سطوح بزرگ مقیاس در شهرک‌های کشاورزی حمایت می‌کند.

وی در این خصوص، به مسئولان استانها برای کوتاه کردن فرایند پرداخت‌ها تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی کشور ­با استقبال از تشکیل کمیته مشترک برای رفع موانع و مشکلات اعلام شده درخصوص پرداخت منابع اعتباری در قالب LC و فاینانس جهت تکمیل زیرساخت شهرک‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی کشور با مسئولان استان‌های تهران و کرمانشاه جهت تسهیل گری در پرداخت تسهیلات مذاکره و بر رفع موانع تاکید کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *