اهم اخبار

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:حمایت دولت از مگاپروژه هایی همچون زر موجب افزایش بهره وری صنایع ملی می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن بازدید از مگاپروژه بزرگترین مجتمع تولید محصولات کانفکشنری خاورمیانه در گروه صنعتی و پژوهشی زر، حمایت دولت را از این مگاپروژه‌ها بر افزایش بهره‌وری صنایع ملی، موثر شمردند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با توجه به مشکلاتی که در خصوص تخصیص ارز برای تولیدکنندگان پیش آمده است، با اشاره به برنامه‌های کمیسیون حمایت از کالای ایرانی برای حمایت از صنایع، اظهار کرد؛ در حال حاضر کشور از نظر اقتصادی شرایط سختی را می‌گذراند و طبیعتا فعالیت مجتمع‌های تولیدی در این شرایط بسیار سخت‌تر شده‌است، به این دلیل که باید با مدیریت منابع ارزی فعلی خود را تطبیق دهند.
حمیدرضا فولادگر افزود: تفاوت قیمت ارز در همه جزئیات فرآیند تولید اثر خواهد داشت؛ از مواد اولیه تا مصرف و از صادرات تا واردات. ما می‌پذیریم که تولیدکنندگان در شرایط سختی به سر می‌برند.
این نماینده مجلس با اشاره به جلساتی که در این زمینه با روسای کمیسیون‌های مختلف مجلس برگزار شده‌است، گفت: در این خصوص پیگیر هستیم و سعی می‌کنیم به مشکلات صنایع به صورت موردی بپردازیم. به عنوان مثال صنایع غذایی مشکلات خاص خود را دارد و باید به صورت موردی آنها را مورد بررسی قرار داد و امیدواریم بتوانیم پس از جلسات متعددی که در این مدت برگزار می‌شود جمع‌بندی نهایی را ارائه دهیم.
فولادگر با اشاره به تاثیرات منفی حذف یارانه آرد، یادآور شد: این قانون علیرغم مخالفت برخی نمایندگان در صحن مجلس تصویب شد و عوارض منفی آن را هم در این مدت مثل افزایش اخیر قیمت ماکارونی مشاهده می‌کنیم. موقع تصویب این  قانون استدلال این بود که دستگاه‌های مسئول به شیوه‌هایی دیگر از تولیدکننده و مصرف کننده صنایع غذایی حمایت خواهند کرد که تحت تاثیر حذف یارانه آرد قرار نگیرند.
طی این بازدید همچنین عزیز اکبریان ضمن توجه به تلاش‌هایی که گروه صنعتی زر در زمینه رونق تولید انجام داده‌است، با اشاره به مگا پروژه‌‌ای که در این شرکت در حال احداث است، اظهار کرد: در تمام دنیا مگا پروژه‌ها باعث رونق کشورها خواهند شد و رونق تولید، فناوری و اشتغال را در پی خواهند داشت و حتی بر رونق پروژه‌های کوچکتر هم تاثیر خواهند داشت.
وی ادامه داد: منافع این پروژه در نهایت برای این سرزمین خواهد بود و دولت هر چقدر که بیشتر بتواند از این پروژه‌ها حمایت کند، تاثیرات مثبت آن بیشتر خواهد بود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما در کمیسیون صنایع در کنار حمایت از پروژه‌های کوچک، حمایت از مگاپروژه‌هایی مثل احداث مجتمع تولیدی کانفکشنری گروه صنعتی زر است.
وی با اشاره به بارش‌های اخیر در خصوص تخصیص ارز گندم به صنایع غذایی، اعلام کرد: ما درخواست کردیم در قیمت خرید گندم تجدید نظر شود، اگر این درخواست تجدید نظر صورت بگیرد، مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که این تغییر قیمت صورت نگیرد این امکان وجود دارد که با مشکل مواجه شویم.

 

 

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *