اهم اخبار

خبر خوش برای چایکاران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان چای از پرداخت بیش از ۸۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: درصددیم تا میزان تسهیلات به چایکاران را تا پایان امسال به ۳۰ میلیارد تومان یعنی حدود دو برابر سال گذشته افزایش دهیم.

محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود ۲۰۳ میلیارد تومان تولید و از چایکاران خریداری شد که تاکنون ۱۶۳ میلیارد تومان آن را به حساب آنها واریز کردیم و مابقی آن به زودی تامین و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت حدود ۸۰ درصدی مطالبات چایکاران، افزود: در سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شده بود، اما در سال جاری این عدد به حدود ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به چایکاران داده شده است.

رئیس سازمان چای با اشاره به روند افزایش تولید برگ سبز چای در کشور خاطرنشان کرد: تولید چای کشور با افزایش چشمگیری از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک در سال ۱۳۹۳ به ۳۱ هزار تن در سال گذشته رسید و در سال جاری نیز علی رغم خشکی شدید توانستیم ۲۴ هزار تن چای خشک در کشور تولید کنیم که این روند همچنان ادامه دارد.

روزبهان با اشاره به احیای ۴۰۰۰ باغ غیرفعال چای تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ فعال چای در کشور وجود دارد که حدود ۴۰۰۰ هکتار آن بهسازی شده‌اند.

به گفته وی، با اصلاح باغات چای کیفیت و کمیت محصول تغییر می یابد که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *