اهم اخبار

فقط خرمای دارای آرم سازمان غذا و دارو را بخرید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی از مردم خواست فقط خرماهایی را مصرف کنند که دارای بسته بندی بهداشتی، شماره پروانه بهداشتی و ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و همچنین آرم سازمان غذا و دارو باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ازسازمان غذا و دارو، نسترن محمدی با بیان اینکه خرما ارزش غذایی فراوانی دارد اما برای خرید و انتخاب آن باید بسیار دقت کرد زیرا سطح چسبناکی دارد و آلودگی های مختلف را به سمت خود جذب می کند، افزود: فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که به صورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته بندی شده باشند و معیار انتخاب خرمای سالم، آرم سازمان غذا و دارو است.
وی گفت: خرما دارای طیف گسترده ای از مواد مغذی ضروری بوده و منبع بسیار خوبی از پتاسیم محسوب می شود.
محمدی افزود: مقدار قند خرمای رسیده، حدوده ۸۰ درصد است و باقیمانده آن شامل پروتئین، فیبر و عناصر کمیاب است.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی، گفت: استفاده از این میوه درماه رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است.
به گفته محمدی،‌ خرما، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران کرده و به علت دارابودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است را به تحرک وا می دارد.
وی ادامه داد: خرما مقدار قابل توجهی فولات یا اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی لازم است.
محمدی یادآورشد: خرما، میوه ای است که زیادترین قند را در خود دارد و هر سه عدد خرما یک واحد میوه شمارش شده است.مصرف خرما سبب کنترل اشتها می شود و از پرخوری به هنگام افطار ممانعت می کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *