اهم اخبار

خرید گندم به مرز ۸ میلیون تن رسید/ پرداخت مطالبات تا مهرماه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید تضمینی حدود هشت میلیون تنی گندم خبر داد و گفت: باقیمانده مطالبات هزار میلیارد تومانی گندم‌کاران تا پایان فصل برداشت پرداخت می شود.[/heading]

علی قنبری – مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تن به ارزش ۹۲۵۰ میلیارد تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی افزود: تا کنون ۸۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران تامین و به حساب آن ها واریز شده و تا پایان فصل برداشت این محصول مابقی مطالبات هزار میلیارد تومانی آن ها نیز پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: هفته گذشته هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان از طریق تعهدات بانک های پاسارگاد و پارسیان پرداخت شد و مابقی این مطالبات نیز از طریق همین بانک ها و اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی تامین و به حساب گندم کاران واریز می شود.

قنبری گفت: وضعیت تولید گندم از نظر کیفی بسیار مناسب بوده است و میزان تولید این محصول از نظر کمی نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: امسال بیش از ۱۱ میلیون تن گندم در کشور تولید شد که حدود سه میلیون تن آن از سوی کشاورزان به صورت خود مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: در سال جاری حدود ۱۰۸۲ مرکز خرید گندم در کشور فعال بود که اکثر این مراکز با توجه به اتمام فرایند برداشت و خرید تضمینی گندم در حال تسویه حساب کشاورزان هستند.

قنبری عنوان کرد: خرید تضمینی گندم در استان های گرمسیری به اتمام رسیده است و در استان های سردسیری مانند چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کردستان، آذربایجان، لرستان و غیره همچنان ادامه دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *