اهم اخبار

خرید گندم از نیم میلیون تن گذشت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم طی ۲۰ روز گذشته خبر داد و گفت: تاکنون در ۸ استان کشور، عملیات خرید شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری اظهار داشت: تاکنون حدود ۵۵۰ هزار تن گندم معمولی و دروم با نرخ مصوب ۱۳۰۰ و ۱۳۳۰ تومان، توسط مراکز شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشاورزان در ۸ استان خریداری شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و بویر احمد، بیشترین میزان خرید را تا امروز مربوط به استان خوزستان با ۴۱۰ هزار تن و پس از آن، استان کرمان با ۶۷۰۰۰ تن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دو استان ایلام و کهگیلویه و بویر احمد از دیروز وارد عملیات خریدگندم شده‌اند، برودت هوا و بارندگی مداوم در کشور را از علل اصلی تأخیر در شروع برداشت و خرید گندم در برخی استان‌ها دانست.

معاون وزیر جهادکشاورزی به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با خرید گندم اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا با نرخ ۲۷۸۳ تومان از کشاورزان در ۷  استان خریداری شده است.

وی استان‌هایی که وارد عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا شده‌اند را شامل خوزستان، ایلام، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر برشمرد وبیشترین مقدارکلزای خریداری شده را در استان‌های خوزستان با تحویل ۱۰ هزار و ۷۶۳ تن و ایلام با خرید ۴۷۰۰ تن  اعلام کرد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *