اهم اخبار

دانه هایی که با سرطان و بی خوابی مبارزه می کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
نتایج پژوهشی که در اسپانیا انجام شد، نشان داد که دانه های کدو تنبل حاوی ترکیبات خاصی هستند که در نابودی سلول های سرطانی فوق العاده موثر عمل می کنند.

یکی از محصولاتی که در فصل پاییز از محبوبیت بالایی برخوردار می شود، کدو تنبل است. این محصول پاییزی از خواص و ویژگی های جالب توجه ای سود می برد و مصرف آن برای سلامت انسان بسیار مفید است.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “هاوس آو هلثی فود”، جدا از بخش گوشتی کدو تنبل، دانه های این محصول نیز حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله سلنیم، کلسیم، اسیدهای آمینه، آهن، روی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین های E و K و غیره هستند. افزون بر این، دانه های کدو تنبل منبع خوبی برای فیتواسترول ها، و آنتی اکسیدان های مهار کننده رادیکال های آزاد محسوب می شوند.

مبارزه با سرطان

نتایج پژوهشی که در اسپانیا انجام شد، نشان داد که دانه های کدو تنبل حاوی ترکیبات خاصی هستند که در نابودی سلول های سرطانی فوق العاده موثر عمل می کنند. بر همین اساس است که آنها در برابر برخی انواع سرطان کارآمد عمل می کنند. افزون بر این، دانه های کدو تنبل دارای ویژگی های ضد التهابی هستند. نتایج مطالعه ای که در آلمان انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه دانه کدو تنبل خطر ابتلا به سرطان پستان در بانوان یائسه را به میزان ۲۳ درصد کاهش داد.

پیشگیری از بی خوابی

تریپتوفان، اسید آمینه ای است که در دانه های کدو تنبل یافت می شود و در مبارزه با بی خوابی مزمن می تواند کارآمد باشد. بدن انسان تریپتوفان را به ملاتونین که به عنوان هورمون خواب شناخته می شود، تبدیل می کند. از آنجایی که ترتیپتوفان برای تولید ملاتونین نیاز است، مصرف مقدار کمی دانه کدو تنبل چند ساعت پیش از خواب می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای مبارزه با بی خوابی باشد.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *