اهم اخبار

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه: رشد ۲۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه در بازار/فروش جوجه با نرخ ۳ هزار و ۷۰۰ تومان معقول نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

فارغی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد.

 

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ازافزایش ۲۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و گفت: با وجود افزایش ۶۰ درصدی هزینه‌های تولید، قیمت جوجه تنها ۲۰ درصد رشد داشته است که این امر بیانگر تولید جوجه یکروزه به میزان کافی است.

وی افزایش تقاضا برای جوجه ریزی شب عید را عامل اصلی نوسان قیمت در روز‌های اخیر در بازار اعلام کرد و افزود: با کاهش تقاضا از سوی مرغداران گوشتی در هفته‌های آتی پیش بینی می‌شود که بازار به شرایط عادی بازگردد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

فارغی با اشاره به اینکه افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار غیر معقول نیست، بیان کرد: این در حالی است که با استمرار کمبود و نوسان دان در بازار تولیدکنندگان چاره‌ای جز حذف گله‌های مادر ندارند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه ادامه داد: با گشایش در نقل و انتقال ارز و کاهش تقاضا برای جوجه ریزی از سوی مرغداران انتظار می‌رود که قیمت جوجه ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز آینده به نرخ واقعی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه نرخ ۳ هزار و ۷۰۴  هزار تومانی برای فروش هر قطعه جوجه مورد تایید انجمن نیست، اظهار کرد: طبق روال سال‌های گذشته در شرایطی که تقاضا برای خرید جوجه یکروزه در بازار افزایش می‌یابد، قیمت به سبب عوامل واسطه با نوساناتی روبرو می‌شود. همانگونه که در یک ماه اخیر به طور متوسط قیمت جوجه یکروزه ۱۵ درصد رشد داشته است.

فارغی نرخ مورد تایید انجمن برای فروش هر قطعه جوجه یکروزه در بازار را ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های بالاتر مربوط به سودجویی عوامل واسطه و دلالی در بازار است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: انجمن جوجه یکروزه برای جلوگیری از نوسان قیمت به مرغداران گوشتی پیشنهاد داد تا براساس ثبت سفارش و قیمت توافقی جوجه را عرضه کند که متاسفانه مرغداران نپذیرفتند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تولید جوجه یکروزه در دی و بهمن به طور ماهانه ۱۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: دی ماه سال گذشته ۱۰۷ میلیون قطعه و بهمن ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید شد در حالیکه این رقم امسال به ترتیب به ۱۲۰ و ۱۲۶ میلیون قطعه افزایش یافته است که به سبب افزایش جوجه ریزی و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار تعدیل شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *