اهم اخبار

در برنامه پنج ساله ششم صورت می گیرد: توسعه ۵۰۰ هزار هکتاری باغات در اراضی شیبدار کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از توسعه ۵۰۰ هزار هکتاری باغات در اراضی شیبدار کشور طی برنامه پنج ساله ششم خبر داد.
محمد علی طهماسبی بیان کرد: یکی از برنامه های راهبردی دولت و وزارت جهاد کشاورزی که در برنامه پنج ساله ششم نیز پیش بینی شده است توسعه باغات در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی شیب دار و با بازدهی کم اقتصادی است.
وی ادامه داد: با توجه به تکلیف قانونی و پیش بینی احیای این میزان اراضی فاقد توجیه اقتصادی در برنامه ششم توسعه، همه نهادها و سازمان های متولی موظف به تامین شرایط و تحقق اجرای این مهم هستند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از کشت های مثمرثمر در این اراضی شیب دار، سیل خیز و فاقد توجیه اقتصادی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، توان بیولوژیکی آن را بالا برده و تا حدود زیادی بر ایجاد حفظ و تقویت تعادل اکوسیستم طبیعی نیز موثر خواهد بود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که واردات انواع میوه به غیر از چهار میوه شامل موز، نارگیل، انبه و آناناس به کشور ممنوع است و هر نوع میوه وارداتی دیگر قاچاق محسوب می شود.
طهماسبی افزود: البته ورود این چهار محصول نیز باید با نظارت دقیق گمرکی و سایر نهادهای ذیربط به ویژه برای رعایت مسایل بهداشتی و سلامت انجام شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *