اهم اخبار

در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی مصوب شد؛ معافیت بیمه ای جدید برای کارفرمایان واحدهای تولیدی و کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 معافیت بیمه ای کارفرمایان واحدهای تولیدی و کشاورزی زیر پنج نفر در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی به تصویب رسید و مقرر شد این مصوبه در سطح کشور نیز مطرح و بررسی شود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی خراسان جنوبی یکشنبه شب با سه دستور کار از جمله نحوی اجرای ماده ۶۳ قانون الحاق برخی موارد به قانون مقررات دولتی توسط سازمان تأمین اجتماعی و مستثنی نمودن کارفرمایان و کشاورزان از معافیت بیمه‌ای برگزار شد.

براساس این قانون، بخش خصوصی اظهار داشت که در کارگاه‌های تولیدی و کشاورزی زیر پنج نفر علاوه بر کارگران، کارفرما هم مشمول معافیت بیمه‌ای می‌شود ولی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد کارفرمایان شامل معافیت بیمه‌ای نمی‌شوند و تنها کارگران واحدهای تولید مشمول می‌شوند.

در نهایت در این نشست معافیت بیمه‌ای کارفرمایان به تصویب رسید و مقرر شد این مصوبه در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در سطح کشور نیز مطرح و بررسی شود.

دومین دستور کار این نشست تعیین اعضای جدید گفت و گوی نمایندگان بخش خصوصی بود که قرار شد در این خصوص برای هماهنگی بیشتر نشستی کارشناسی برگزار شود و تعیین اعضا به نشست آینده موکول شد.

همچنین تعیین تاریخ برگزاری نشست‌های شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در سال جاری سومین دستور کار این نشست بود که مقرر شد پنجشنبه آخر هر ماه این نشست در استان برگزار شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم در این نشست گفت: همکاری دولت در خصوص حل مشکلات بخش خصوصی رونق تولید را در پی دارد.

محسن احتشام افزود: گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی موانع و مشکلات حوزه تولید را رفع و باعث بهبود فضای کسب و کار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است، اضافه کرد: بازدیدهای هفتگی استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی استان قابل تقدیر است و عزم و اراده تولیدکنندگان را برای اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی بیشتر چند برابر کرده است.

احتشام بیان کرد: این حرکت مدبرانه استاندار خراسان جنوبی که نشأت گرفته از یک حرکت جهادی است باعث انگیزه بخش خصوصی برای فعالیت‌های بیشتر در بخش تولید شده است.

وی ادامه داد: به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صمیمانه از این اقدام ارزشمند استاندار خراسان جنوبی قدردانی می‌کنم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند عنوان کرد: امید است در این بازدیدها مشکلات و تنگناهای که تولید کنندگان ما در این چند ساله روبه‌رو بوده‌اند، حل شود تا شاهد رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

احتشام افزود: عزم و اراده حضرتعالی بسیار قابل تقدیر است و مسئولیت ما به عنوان بخش خصوصی را بیشتر کرده است تا در زمینه رونق تولید نقش آفرینی بیشتری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: باید قانون توسط بخش دولتی برای بخش خصوصی به ویژه در استان محروم و کم برخوردار خراسان جنوبی رعایت و اجرایی شود.

مجید درویشی، مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون تا جایی که امکان داشته است با بخش خصوصی همکاری داشته‌ایم و حتی قانون را خم کرده‌ایم ولی تصویب دستورکار حق بیمه برای کارفرمایان در کارگاه‌های تولیدی و کشاورزی زیر پنج نفر در این شورا شکستن قانون است.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *