اهم اخبار

در هفته گذشته؛ زعفران با ثبت ۶۱۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا درخشید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طی معاملات هفته گذشته معامله گران در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۶۱۰ هزار و ۵۷۸ قرارداد آتی به ارزش ۷۷۸۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال منعقد کردند.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه، تعداد ۳۶۰ قرارداد آتی زعفران رشته‌ای تحویل آذرماه ۱۳۹۷ به ارزشی بیش از ۲ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال منعقد شد.

در سررسید مذکور قیمت هر گرم زعفران رشته ای در بالاترین و پایین ترین سطح به ترتیب به رقم ۸۲ هزار و ۵۰۰ ریال و ۷۸ هزار ریال رسید و با قیمت ۸۲ هزار ریال به معاملات خود پایان داد.

در سررسید دی ماه این قرارداد نیز تعداد ۷۳۲ قرارداد آتی زعفران رشته ای به انعقاد رسید تا ارزش معاملاتی ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریالی برای آن ثبت شود. در این سررسید نیز معامله گران هر گرم زعفران رشته ای را در بالاترین سطح به قیمت ۹۰ هزار و ۹۰۰ ریال و در پایین ترین سطح به قیمت ۸۲ هزار و ۱۰۰ ریال معامله کردند.

معامله گران در سررسید بهمن ماه قرارداد آتی زعفران نگین نیز تعداد ۳۳۳ هزار و ۱۹۲ قرارداد را منعقد کردند و ارزش ریالی ۴۳۴۰ میلیارد ریال را رقم زدند. قیمت هر گرم زعفران نگین تحویل بهمن ماه به رقم ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ ریال در بالاترین سطح و به قیمت ۱۲۴ هزار ریال در پایین ترین سطح رسید.

برای سررسید دی ماه این قرارداد معاملاتی نیز تعداد ۲۷۶ هزار و ۲۹۴ قرارداد به ارزش ۳۴۴۰ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال منعقد شد. هر قرارداد آتی زعفران نگین تحویل دی ماه ۹۷ در بالاترین سطح به رقم ۱۳۳ هزار و ۴۰۰ ریال و در پایین ترین سطح به رقم ۱۱۸ هزار ریال در هر گرم منعقد شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *