اهم اخبار

در هفته گذشته صورت گرفت / مرغ تنها یکه‌تاز افزایش قیمت در بین خوراکی‌ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]مرغ با بیش از پنج درصد افزایش قیمت، تنها کالای گران شده در بین ۱۱ گروه اصلی خوراکی ها در هفته گذشته است.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایسنا، گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در هفته منتهی به ششم شهریور امسال نشان می‌دهد که لبنیات، برنج، گوشت قرمز و روغن نباتی و چای تغییر قیمتی در مقایسه با هفته ماقبل آن نداشتند اما تخم‌مرغ، حبوبات، سبزی‌های تازه و قند و شکر ارزان‌تر و همچنین گوشت مرغ گران‌تر شده‌اند.

بر این اساس در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این نسبت به هفته قبل و همچنین نسبت به هفته مشابه سال قبل ثابت باقی مانده است. این در حالی است که تخم‌مرغ ۰٫۸ درصد در هفته اول شهریور ماه کاهش قیمت داشته که البته در مقایسه با هفته اول شهریور سال گذشته ۳٫۳ درصد رشد دارد.

همچنین قیمت برنج تغییری نکرده است و حتی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل نیز اندکی در حد ۰٫۱ درصد افزایش دارد. در گروه حبوبات نیز بهای لوبیا چیتی ۰٫۱ درصد و لوبیا سفید ۰٫۸ درصد افزایش داشته ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰٫۱ تا یک درصد کاهش دارد.

در هفته مورد گزارش میوه‌های تازه و سبزی‌های تازه هر کدام به ترتیب با ۱٫۷ و ۲٫۱ درصد کاهش همراه بودند.

گوشت قرمز نیز در هفته اول شهریور ماه ثبات قیمت داشت و تغییری نکرد و هر کیلوگرم از آن در سطح شهر حدود ۳۴ هزار تومان به فروش رفت.

اما گوشت مرغ تنها کالای خوراکی است که در هفته گذشته افزایش قیمت دارد؛ به‌طوری که با ۵٫۱ درصد رشد داشته است. هر کیلو گوشت مرغ حدود ۶۹۰۰ تومان در سطح شهر به فروش رفت.

بنابراین این گزارش قیمت قند ۰٫۱ و شکر ۰٫۳ درصد در هفته گذشته نسبت به هفته قبل کاهش داشته اما بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر مانده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *