اهم اخبار

دستاورد جدید محققان؛ درمان جدید مقابله با آلرژی به بادام زمینی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نتایج مطالعه نشان می دهد افراد مبتلا به آلرژی بادام زمینی می توانند با مصرف روزانه مقدار کمی پودر بادام زمینی از خودشان در مقابل واکنش آلرژیک محافظت کنند.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ دکتر «استفن تیلز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده آلرژی، آسم و ایمنولوژی آمریکا در ایلینوی، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه دریافتیم دو سوم افراد حاضر در مطالعه بعد از ۹ تا ۱۲ ماه درمان توانستند مصرف دو بادام زمینی را در روز تحمل کنند و نیمی از بیماران هم توانستند معادل ۴ بادام زمینی را تحمل کنند.»

مطالعه شامل ۵۵۱ بیمار ۴ تا ۵۵ سال بود که مبتلا به آلرژی بادام زمینی بودند. به یک سوم از شرکت کنندگان دارونما داده شد، درحالیکه دوسوم آنها پودر پروتئین بادام زمینی دریافت کردند که به مرور زمان افزایش می یافت تا اینکه میزان دوز آن به مقداری معادل یک بادام زمینی در روز رسید.

دکتر «جی لیبرمن»، عضو دیگر تیم تحقیق، نیز می گوید: «این به معنای درمان سریع و آنی افراد نیست و اینکه افراد مبتلا به آلرژی بادام زمینی قادر به مصرف بادام زمینی در هر زمانی خواهند بود.»

وی در ادامه می افزاید: «این یافته قطعا موفقیتی قابل حصول است. امیدواریم درمان قطعی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ حاصل شود.»

در حال حاضر هیچ درمان تاییدشده ای برای آلرژی بادام زمینی وجود ندارد. در صورت تایید این دارو از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا، این درمان مورد تجویز پزشکان قرار خواهد گرفت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *