اهم اخبار

دستورالعمل «سلامت رمضان» ابلاغ شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهداشت وزارت بهداشت، دستورالعمل بهداشت محیط در مراسم معنوی ماه مبارک رمضان را به معاونت بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت با تاکید بر این که حفظ و ارتقای سلامت روزه داران در ماه مبارک رمضان نیازمند کنترل عوامل محیطی محل‌های برگزاری مراسم مرتبط با ماه مبارک رمضان از جمله آب مصرفی، مواد غذایی و بهداشت محیط محل است، برنامه ریزی لازم به منظور کنترل عوامل محیطی کلیه مراکز و اماکن را ضروری دانسته است.

در این دستورالعمل، برانجام هماهنگی‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت های امنای مساجد و اماکن متبرکه محل برگزاری مراسم مذکور و هماهنگی لازم با سایر دستگاه ها و سازمانها و تشکل‌های مردمی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، مراجع قضایی، سازمان دامپزشکی و اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تاکید شده است.

همچنین از معاونتهای بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی خواسته شده است ضمن اشاره به اطلاع رسانی عمومی و همچنین مستند سازی مستمر از فعالیت ها، به ثبت فعالیت‌های اجرایی برنامه در سامانه جامع مدیریت بازرسی و گزارش دهی مستمر طبق برنامه ابلاغی اقدام کنند.

همچنین در این دستورالعمل بر ضرورت توجه ویژه به نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی در محل های برگزاری مراسم ، توجه ویژه به کنترل روغن در تهیه و طبخ غذا به ویژه شیرینی‌های سنتی ازجمله زولبیا و بامیه ، توجه ویژه به میزان نمک مصرفی در غذا، استفاده از نمک تصفیه شده ید دار و عدم استفاده از سنگ نمک در تهیه غذا و نیز توجه ویژه به ایمنی مواد غذایی از جمله میزان ، نوع نمک و میزان و نوع روغن و مواد اولیه سالم مورد استفاده در تهیه غذا تاکید شده است.

به گزارش وبدا، براساس این دستور العمل، رعایت بهداشت فردی دست اندرکاران مواد غذایی (خوراکی و آشامیدنی) و نیز استفاده از ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی و یا آلومینیومی ضروری است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *