اهم اخبار

دعوت وزیر جهادکشاورزی از شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

«محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران از شرکت های آلمانی برای سرمایه گذاری و مشارکت در صنایع کشاورزی، خدمات، بازاریابی و عرضه محصولات کشاورزی ایران دعوت کرد.

 

به گزارش  ایرنا از برلین، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان که در نشستی با نمایندگان شرکت های بزرگ کشاورزی و محصولات غذایی آلمانی در برلین شرکت کرده بود، با بیان این مطلب خواستار همکاری های شرکت های آلمانی در زمینه تولیدات کشاورزی، نهاده ها، بذر ماشین آلات و سیستم های نوین آبیاری و نیز همکاری های آموزشی با ایران شد.
حجتی همچنین با تاکید بر ظالمانه بودن تحریم های غرب، نقش آلمان را در رابطه با برجام مثبت ارزیابی کرد و گفت: آلمانی ها همیشه
وجهه خوبی در میان مردم ایران داشته اند که این یک سرمایه بزرگ محسوب می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این نشست روسای شرکت های آلمانی، در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های ایرانی اظهار داشت: در مجموع مذاکرات خیلی خوب و سازنده، هم با مسئولان دولتی و هم با روسای شرکت های بزرگ داشتیم و امیدوارم در آینده بتوانیم همکاری های خوب و گسترده ای را با آنها داشته باشیم. به وِیژه با توجه به فضای سیاسی و نتایج برجام که دنیا هم منتظرش بود همه علاقه مند همکاری با ایران هستند.
وی افزود: بحث اصلی در مذاکرات با شرکت های آلمانی این بود که فروش محصولات به ایران امر پایداری نخواهد بود و آنها هم به این امر اذعان داشتند. در این زمینه با شرکت بایر و چند شرکت دیگر نیز مذاکراتی داشتیم. هم اکنون هدف شرکت های آلمانی سرمایه گذاری یا مشارکت برای تولید محصول، بازرایابی و عرضه آن در داخل یا خارج از کشور است.
حجتی گفت: در این نشست حتی چند شرکت زنجیره ای مواد غذایی نیز شرکت کرده بودند که علاقه مند به مشارکت با ما برای آماده سازی، بسته بندی و صدور محصولات کشاورزی ایران بودند.
در این نشست، «علی ماجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان نیز با بیان اینکه این کشور قبل از اجرای تحریم های ظالمانه، شریک اول یا دوم تجاری ایران بود، گفت: نمایندگی های ایران در شهرهای مونیخ، فرانکفورت، برلین و هامبورگ آماده ارایه هرگونه همکاری با شرکت های آلمانی می باشند.
سفیر کشورمان در آلمان همچنین خواهان اتخاذ یک نقشه راه برای همکاری های اقتصادی بین دو کشور به ویژه در زمینه کشاورزی برای چهار سال آینده شد.
در این نشست «گرمان یوب» معاون وزیر کشاورزی آلمان با بیان اینکه در آستانه اجرایی شدن برجام هستیم، گفت: امروز می تواند یک روز تاریخی باشد که در واقع رونق تجاری بین ایران و آلمان را به دنبال داشته باشد.
وی با ابراز امیدواری کرد که با برقراری مجدد و هرچه سریع تر روابط بانکی بین ایران و سایر کشورها، روابط تجاری رونق یابند.
معاون وزیر کشاورزی آلمان با یادآوری توانایی کارشناسان و مهندسین برجسته صنایع ایران، افزود: دنیا به ایران نیاز دارد. دنیا به ایران برای حفظ ثبات و صلح در منطقه نیاز دارد و رابطه حسنه دو کشور می تواند این امر را تقویت کند.
وی با بیان اینکه شرکت های آلمانی به دنبال روابط پایدار با ایران و با شرایط برد-برد برای هر دو طرف هستند.
در این نشست نمایندگان شرکت های آلمانی ابزار آمادگی خود را برای توسعه و تقویت همکاری های کشاورزی، دامپروری و ماشین الات کشاورزی ابراز داشتند.
«محمود حجتی» و «کریستیان اشمیت» وزیران کشاورزی ایران و آلمان دیروز جمعه یک تفاهم نامه همکاری در زمینه تحقیقات و تجارت کشاورزی و نیز آموزش نیروهای تخصص کشاورزی امضا کردند.
قرار است دوم تا چهارم ماه می (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۵ ) کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان در تهران برگزار خواهد شد که در آن مسایل همکاری های کشاورزی نیز مورد بحث و بررسی طرفین قرار خواهد گرفت. در کمیسیون یادشده «زیگمار گابریل» قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان شرکت خواهد کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *