اهم اخبار

دوغ های بدون گاز غیر پروبیوتیک زیر ذره بین سازمان غذا و دارو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تهران – ایرنا – مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از ارتقای ایمنی دوغ های بدون گاز غیرپروبیوتیک خبر داد و گفت: این دوغ ها مورد پایش این سازمان قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان غذا و دارو، بهروز جنت افزود: پس از برنامه ریزی های هدفمند این سازمان به منظور ارتقای فرآورده های غذایی ،کمیته ارتقای ایمنی فرآورده های لبنی با حضور متولیان، کارشناسان و متخصصان ارگان ها، انجمن ها و سازمان های مرتبط تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرایش مردم به نوشیدنی های طبیعی و بدون گاز – پس از فرهنگ سازی و تبلیغات مثبت انجام شده در این زمینه- ، یکی از محورهای مهم بررسی شده در این کمیته ، طرح پایش و کنترل دوغ بدون گاز غیرپروبیوتیک بود.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بر این اساس، ۲۶۹ نمونه از مجموع ۲۵ برند تجاری دوغ های بدون گاز غیرپروبیوتیک مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد پنج و نیم درصد آنها از نظر میزان کپک و مخمر و ۱۰٫۸ درصد آنها از نظر وجود ناتامایسین (نوعی نگهدارنده طبیعی ضد کپک و قارچ) با استانداردها منطبق نبوده اند.
جنت تاکید کرد: تلاش های ما بر این است که همین موارد محدود نامنطبق را نیز تقلیل داده و اطمینان مردم را به مصرف فرآورده های طبیعی و فاقد گاز بیش از پیش افزایش دهیم.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *