اهم اخبار

رئیس اتاق ایران: توجه به بازار غذای حلال و گردشگری سلامت در کشور یک ضرورت است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ظرفیت های بالای کشور در بخش های پزشکی، تولیدات غذایی و کشاورزی، خواستار توجه ویژه به مقوله گردشگری سلامت و ارتقای سهم ایران از بازار غذای حلال شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامحسین شافعی» در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق ایران با سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این اتاق افزود: گردشگری سلامت از ظرفیت استثنایی در اقتصاد کشور برخوردار است و از طرفی، کشورهای اطراف و همسایگان نیاز شدیدی به استفاده از این ظرفیت ها دارند. به گفته این مقام مسئول، چنانچه گردشگری سلامت در کشور به درستی ساماندهی شود، نقش بیشتر و موثرتری در اقتصاد خواهد داشت.

 


وی با اشاره به گردش مالی بالای بازار حلال در جهان گفت: سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز بوده و لازم است توجه بیشتری در این زمینه انجام شود.شافعی مهمترین سرمایه هر کشور را نیروی انسانی و تاثیرگذار ترین موضوع در مسائل انسانی را، بهداشت درمان و تغذیه عنوان کرد.
وی ادامه داد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود در بخش درمان داوطلبانه گامهای موثری برداشته اند و «ان جی او ها»ی مختلفی با عناوین نیکوکاری در بخش سلامت شکل گرفت، اما برای بهره‌گیری و ساماندهی بیشتر این بخش، نیازمند تعاملات بیشتری با دولت است.
شافعی با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی قابل توجه بخش خصوصی در بخش سلامت، دارویی، پزشکی و به ویژه صنایع غذایی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است، ضمن اینکه دارو و تجهیزات پزشکی در سالهای گذشته سهم و نقش بالاتری در اقتصاد و بازارهای جهانی یافته است.
به گزارش ایرنا، ۲۴ دیماه گذشته به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز۲۰ ساله، قوانین و برنامه های توسعه اقتصادی – اجتماعی کشور و در اجرای فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه علمی و فناوری و تقویت اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت کشور و بالندگی اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های متقابل موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، تفاهم نامه همکاری بین این دستگاه ها تدوین و مبادله شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *