اهم اخبار

رئیس اتاق بازرگانی ایران: سال گذشته محصولات کشاورزی به ۲۸ کشور اروپایی صادر شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی ایران ۱۵ درصد و سهم صنایع غذایی از کل صنعت ایران ۱۶ درصد است و سال گذشته جمهوری اسلامی ایران توانست محصولات خود را به ۲۸ کشور اروپایی صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق ایران در دیدار با وزیر کشاورزی و صنایع غذایی ایتالیا با اشاره به روابط قدیمی دو کشور گفت: تغییرات دولت‌ها در تهران و رم خللی در روابط ایران و ایتالیا در سال‌های گذشته ایجاد نکرد و در زمان تحریم‌ها جمهوری اسلامی بالاترین روابط تجاری را در میان کشورهای اروپایی با ایتالیا داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره سفر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه اظهار داشت: انتظار می‌رود قراردادهای امضا شده زودتر به نتیجه برسد و وارد فاز عملیاتی شود.

وی افزود: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی ایران ۱۵ درصد و سهم صنایع غذایی از کل صنعت ایران ۱۶ درصد است و سال گذشته جمهوری اسلامی ایران توانست محصولات خود را به ۲۸ کشور اروپایی صادر کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ایتالیا می‌تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد گفت: امیدواریم در این دیدارها سطح روابط کشور بخصوص فعالین خصوصی حوزه کشاورزی و موادغذایی بیشتر شود.

جهت عضویت در کانال تلگرام اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *