اهم اخبار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران؛ آخرین تحولات بازار میوه های نوبرانه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه میوه های نوبرانه پیش بینی می شود که نوسان چندانی در بازار رخ ندهد.
اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران ، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: طبق روال همه ساله قیمت برخی اقلام همچون هندوانه و سبزی در اوایل ماه رمضان به سبب ازدیاد تقاضا و رونق صادرات با نوساناتی روبرو شد که هم اکنون به روال عادی خود بازگشته است.
وی افزود: در هفته‌های اخیر استقبال برای خرید هندوانه از سوی تجار عراق و ترکیه بالا بود که همین امر بر افزایش قیمت در بازار داخل دامن زد که حال با بدست آمدن هندوانه تولیدی در این کشورها، نرخ هندوانه کاهش یافته است.
کارگر نرخ هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال رسمی شمال ۳ تا ۶ هزار، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار، خیار بوته‌ای ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کیوی ۶ تا ۱۰ هزار، موز ۱۱ تا ۱۳ هزار و نارنگی تخم پاکستانی ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.رئیس اتحادیه میوه و سبزی درباره آخرین وضعیت قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو توت فرنگی جیرفت با نرخ ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی کرج ۱۶ تا ۲۴ هزار، توت فرنگی گرگان ۵ تا ۱۱ هزار، گوجه سبز برقان ۵ تا ۱۸ هزار، گوجه سبز شمال ۴ تا ۱۰ هزار، گلابی جنگلی ۴ تا ۱۲ هزار، زرد آلو ۱۵ تا ۲۵ هزار، طالبی شاه پسند ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، ملون ۴ تا ۶ هزار، هلو پیش رس ۱۰ تا ۲۰ هزار و هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
وی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو بادمجان گلخانه ۲ تا ۶ هزار، باقالی سبز یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، لیموترش میناب ۱۶ تا ۲۲ هزار، لیمو ترش سنگی ۹ تا ۱۲ هزار، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، ریواس ۴ تا ۷ هزار، نارنج ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۱۰ تا ۱۲ هزار، نخود سبز ۳ تا ۵ هزار، هویج ۳ تا ۵ هزار، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار، سیر تازه ۷ تا ۱۲ هزار و کرفس ۲ تا ۴ هزار تومان است.
کارگر از کاهش نرخ پیاز در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو پیاز زرد با نرخ ۲ تا ۳ هزار و ۲۰۰، پیاز شیری ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، گل کلم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم بروکلی ۸ تا ۱۲ هزار، کلم سفید ۲ تا ۳ هزار، کلم قرمز ۲ تا ۴ هزار، سیب زمینی کهنه ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار، کاهو پیچ سالادی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه قیمت پیاز به نرخ منطقی خود رسیده است، بیان کرد: قیمت سیب زمینی با نوساناتی در بازار روبروست که پیش بینی می‌شود با عرضه سیب زمینی گرگان طی روزهای آتی بازار به تعادل برسد.
کارگر در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به  شرایط کنونی عرضه میوه‌های نوبرانه پیش بینی می‌شود که نوسان چندانی در بازار اتفاق نیفتد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *