اهم اخبار

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه:چاره‌ای جز کاهش وزن چانه نان نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه گفت: با توجه به افزایش هزینه ها ثابت نگه داشتن قیمت نان منطقی و معقول نیست و برای جبران هزینه های نانوایان افزایش نرخ نان لازم است.

عزیز عسگر اولادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با انتقاد از اینکه از ۴ سال پیش نرخ نان تغییری نکرده است، تصریح کرد: ثبات قیمت نان تبعات منفی به همراه دارد و  نانوا برای جبران هزینه‌های خود چاره‌ای جز کاهش وزن چانه ندارد که در نهایت این امر افزایش ضایعات را در بردارد در حالیکه با آزادسازی قیمت نان و رعایت وزن استاندارد چانه مشکل بی‌کیفیتی نان نیز حل می شود.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه با تاکید براینکه قیمت کنونی نان با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی مقرون به صرفه نیست، گفت: اگرچه دولت تمام تلاش خود را برای ثبات در قیمت نان انجام می‌دهد اما به دلیل افزایش قیمت سایر عوامل موثر در تولید نان و افزایش  دستمزد کارگر، افزایش اجاره‌ها، افزایش قیمت آب، برق، گاز و افزایش مالیات درآمد ناشی از نانوایی‌ها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد:  اگرچه نان به عنوان قوت غالب مردم است و طبیعی است که تلاش شود تا قیمت نان افزایش نیابد ولی از طرف دیگر نانوایان نیز با وجود هزینه‌های و تورم سالهای اخیر متضرر می‌شوند.

عسگراولادی، کیفیت آرد های توزیعی را مطلوب دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰۰ واحد نانوایی مجوز دار در سطح شهرستان ارومیه فعالیت می کنند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *