اهم اخبار

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود مطرح کرد: آمریکا واردات کود و سموم کشاورزی را هم تحریم کرده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران اعلام کرد که برخلاف آن چیزی که مبنی بر عدم تحریم کالاهای بشردوستانه از سوی مقامات آمریکایی گفته می‌شود، برای واردات و تامین کود و سموم مورد نیاز بخش کشاورزی با مشکل انتقال ارز به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات روبه‌رو هستیم.

 

 

سید محمدمهدی حسینی یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد اقتصاد و مردم ایران، اخباری از سوی مقامات این کشور منتشر شد مبنی بر اینکه واردات کالاهای بشردوستانه همچون دارو و غذا به ایران تحریم نشده است، اما در حال حاضر برای واردات این محصولات نیز با مشکل انتقال ارز مواجه هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که بر سر راه واردات این محصولات وجود دارد این است که در شرایط تحریم کنونی، کارگزاران خارجی تا ۱۵ درصد قیمت‌هایشان را بالا برده‌اند، در این زمینه هم مشکلاتی بیشتری به وجود آمده و ناشی از همین تحریم‌ها است.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران گفت: از سوی دیگر شرکت‌های واسطه‌ای نیز پس از تحریم‌ها و اعمال فشارهای آمریکا، نرخ خود را به صورت تحمیل شده به واردکنندگان ایرانی تا ۳۰ درصد افزایش داده‌اند که این مشکلات در شرایط کنونی بیشتر شده است و همین مسائل سبب می‌شود واردات کود و سموم کشاورزی با مشکلاتی روبه‌رو شود.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *