اهم اخبار

رئیس جدید سازمان دامپزشکی: بازرسی و نظارت حوزه دامپزشکی تقویت می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با وجود مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی این سازمان، سیستم های بازرسی و خودارزیابی در دولت دوازدهم تقویت می شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا رفیعی پور» که به تازگی به این سمت منصوب شده است،  در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی (۱۴ مهرماه) با بیان این که فعالیت های دامپزشکی بسیار شفاف است افزود: شفاف‌سازی به معنای نگران کردن مردم و تشویش اذهان عمومی نیست بلکه به دنبال گسترش سلامت در جامعه هستیم.
وی در این نشست که در محل سازمان دامپزشکی برگزار شد، تصریح کرد: ما به دنبال اسناد راهبردی جایگزین و توسعه تجارت در حوزه دام، طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم هستیم که اگر الزامات بهداشتی تجارت جهانی را رعایت کنیم به طور حتم ورود ما به بازارهای جهانی ممکن می شود.
به گفته وی، ما به دنبال مبادلات تجاری و توسعه تجارت هستیم و نگاه فرایندی داریم و همه دستگاه های مرتبط با تجارت باید به این سمت حرکت کنند به طوری که اگر اکنون یک میلیارد دلار تبادل تجاری با دنیا داریم و قرار است آن را به ۲ تا سه میلیارد دلار برسانیم، باید الزامات بهداشتی جهانی را بیش از پیش مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به اقدامات کنترلی سازمان دامپزشکی در حوزه دام، طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم گفت: اکنون مشکلی در حوزه دام و طیور و بیماری های آنفلوآنزای پرندگان یا تب برفکی وجود ندارد؛ برای نمونه خراسان جنوبی ۵۰ درصد مرز با افغانستان دارد به همین دلیل یکی از پرریسک ترین استان های کشور است که کنترل های دامپزشکی در آن به خوبی انجام می شود.
رفیعی پور سازمان دامپزشکی کشور را مرزبان ایران با کم ترین نیرو و امکانات توصیف کرد و افزود: رویکرد ما نگاه نو و جدید با اجزای اعتباری، توسعه تجهیزات و نیروی انسانی و مباحث راهبردی ما در سازمان و خانواده دامپزشکی است تا اسناد راهبردی جایگزین در دام، طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم داشته باشیم.
به گفته وی، سرمایه گذاری و ارزش افزوده در صنایع تبدیلی میسر نمی شود مگر با اجرای مدیریت بهداشت که حلقه مفقوده این بخش است.

** نخستین جشنواره عکس و فیلم بیطار (دامپزشک) برگزار می شود
«خالد خداویردی» دبیر نخستین‌ جشنواره بیطار و معاون توسعه مدیریت سازمان دامپزشکی کشور گفت: نخستین جشنواره عکس و فیلم بیطار در حوزه دامپزشکی همزمان با روز جهانی دامپزشکی (۱۴ مهر ماه) برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این جشنواره ۳۹۷ اثر داخلی و ۲۱۹ فیلم خارجی، یک هزار و ۴۷۰ قطعه عکس توسط ۳۲۸ شرکت‌کننده به جشنواره ارسال شده که آثار منتخب و اقلام تشخیصی در حوزه دامپزشکی با عنوان گنجینه بیطار که قدمت تاریخی دارد، در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ مهرماه در پارک شفق تهران در معرض نمایش قرار می گیرد.
وی افزود: طبق برنامه زمان بندی سازمان دامپزشکی کشور ۱۴ مهر ماه با عنوان «دامپزشکی، سلامت غذا از مزرعه تا سفره»، ۱۵ مهر ماه «دامپزشکی، توسعه خدمات در مناطق روستایی و عشایری»، ۱۶ مهر ماه «دامپزشکی، اخلاق حرفه‌ای و حقوق حیوانات»، ۱۷ مهر ماه «دامپزشکی، بهداشت عمومی و توسعه پایدار»، ۱۸ مهر ماه «دامپزشکی، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال پایدار» نامگذاری شده است که هر روز مطالب مرتبط با این عناوین ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، «علیرضا رفیعی‌پور» با حکم محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی (۱۰ مهرماه) به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد؛ پیش از این مهدی خلج ریاست این سازمان را برعهده داشت.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *