اهم اخبار

رئیس سازمان استاندارد بیان کرد؛تدوین بسته‌های حمایت از واحدهای تولیدی برتر در زمینه استاندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد پلیس نیست و واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی نباید این نگاه را داشته باشند. ما در کنار آنها هستیم و برای پیشرفت و اعتلای کشور تلاش می‌کنیم.

 در مراسم روز ملی استاندارد رئیس سازمان استاندارد با خیر مقدم به معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امروز تعریف جدیدی از استاندارد در عرصه‌های بین‌المللی وجود دارد. معمولاً می‌گفتیم که استاندارد یک نظم است اما امروز تعریف آن شامل تراکم و اخذ نشانه‌های برتر در طول زمان است.

نیره پیروزبخت ادامه داد: در بحث دانش کاربردی در یک سال اخیر در عرصه‌های مختلف توانسته‌ایم به موفقیت‌های خوبی برسیم خوشبختانه پس از کش و قوس‌های فراوان قانون سازمان استاندارد توسط رئیس جمهور ابلاغ شد که منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رویکرد استانداردسازی در دنیا است.

وی با اشاره به موفقیت‌های این سازمان در عرصه‌های بین المللی گفت:‌ ما توانستیم پس از ۶۰ سال عضویت در سازمان ایزو در هیات مدیره آن نماینده داشته باشیم. ضمن آنکه این سازمان مجدداً به عنوان رئیس کارگروه خاور نزدیک انتخاب شد.

وی با اشاره با فعالیت‌های سازمان برای حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی گفت: شورای عالی استاندارد با ریاست معاون اول بسته حمایت از تولید و صادرات را تدوین کرده به طور مثال وقتی واحد تولیدی‌ای نمونه می‌شود دیگر از آن واحد نمونه‌گیری نخواهد شد و لزومی ندارد که هزینه آزمایشگاه را بپردازد بلکه ما فقط از طریق بازار بر روی آن نظارت می‌کنیم ضمن‌آنکه تسهیلاتی در ترخیص مواد اولیه این واحدها از گمرک در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گواهی انطباق صادر می‌شود که این امر در کمتر کشوری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمام جوامع صنعتی خود را با چهارمین انقلاب صنعتی دنیا هماهنگ کرده‌اند و تعریف‌های جدیدی از استاندارد که شامل استاندارد آب آشامیدنی، محیط زیست، مدیریت نوآوری، نشانه‌گذاری زمین‌محیطی و ضد فساد اداری است مطرح شده بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد در پایان گفت: استاندارد پلیس نیست و واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی نباید این نگاه را داشته باشند. ما در کنار آنها هستیم و برای پیشرفت و اعتلای کشور تلاش می‌کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *