اهم اخبار

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد:بکارگیری ابزارهای حمایتی تولیدکنندگان ومصرف کنندگان کشاورزی استان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از بکارگیری ابزارهای حمایتی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بخش کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم مهری پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دولت در سال جاری همانند سال گذشته ابزارهای حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان شامل سیاست های قیمتی، درآمدی، کنترل عرضه، بازار رسانی و کنترل تجارت خارجی را بکار گرفته است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: برای نمونه سیاست هایی جهت واردات و صادرات محصولات کشاورزی اتخاذ شده که شامل انواع تعرفه ها و تشویق یا منع صادرات و قرارداد بین کشورهاست و یکی از پیامدهای مهم این اقدامات در سال گذشته بهبود تراز بازرگانی بخش کشاورزی به میزان دو میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار بوده و پیش بینی می شود سال جاری نیز بهبود تراز بازرگانی بخش کشاورزی بیشتر از سال گذشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این موضوع در حالی اتفاق می افتد که علاوه بر عرضه محصولات کشاورزی به اندازه کافی در بازار، ثبات و آرامش نیز برقرار بوده و نوسانات شدید قیمتی وجود نداشته و بازار اکثر محصولات کشاورزی در حالت تعادل قرار دارد که گزارشات بانک مرکزی نیز این مطلب را تائید می کند و در این میان یکی از علل عمده افزایش قیمت در سطح خرده فروشی ناشی از خدمات بازاریابی است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *