اهم اخبار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی: آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند/ مردم نگران نوسان قیمت در ایام پایانی سال نباشند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ذوالفقاری گفت: طبق روال همه ساله از ۲۵ اسفند میوه‌های تنظیم بازار شب عید در غرفه‌های میادین میوه و تره بار توزیع می شود.

به گزارش اگروفودنیوز؛ ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی مهمترین موضوع در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: طبق اظهارات وزیر جهاد کشاورزی؛ امنیت غذایی و دستاورد‌های تولید در حوزه‌های زراعی، باغی، دامپروری، زنبور عسل، منابع طبیعی و آنچه بشر برای ادامه حیات مصرف می‌کند رسالت سنگینی را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است.

وی افزود: بخش کشاورزی در  ۴۰ سال اخیر به زیبایی درخشیده است و مصداق آن را می‌توان خود اتکایی ۹۰ درصدی در آنچه بشر مصرف می‌کند، برشمرد.

به گفته ذوالفقاری هم اکنون تنها بخشی از نیاز گوشت قرمز، روغن و برخی میوه‌های گرمسیری تزئینی از طریق واردات تامین می‌شود که این امر مایه افتخار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۰۸ پروژه با ارزش ۲۱۳ میلیارد تومان در ایام دهه فجر در ۱۶ شهرستان استان تهران به بهره برداری می رسد، بیان کرد: این پروژه‌ها که در زیربخش‌های مختلف آب و خاک، احداث کانال خطوط انتقال آب، مرمت قنوات و ۱۷ پروژه خاصه گلخانه است و ۸ هزار و ۸۴۲ شغل ایجاد می‌کند که ۲ هزار و ۹۸۷ شغل به طور مستقیم و ۵ هزار ۸۵۵ شغل غیر مستقیم را در بر دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت تنظیم بازار میوه شب عید گفت: با توجه به آنکه قیمت میوه بالاست و نگران افزایش قیمت در ایام پایانی سال هستیم از این رو بیشتر از سال های قبل سیب و پرتقال با کیفیت در سرد‌خانه‌ها ذخیره شده است که با این وجود اجازه نخواهیم داد که نوسان قیمت این دو میوه در شب عید مردم را اذیت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از ذخیره سازی ۳ برابری سیب نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله از ۲۵ اسفند ما اقدام به توزیع میوه‌های تنظیم بازار در غرفه‌های میادین میوه و تره بار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت سیب و پرتغال تنظیم بازار شب عید برای توزیع در غرفه‌های میادین میوه و تربار مشخص نیست بیان کرد: البته در اسفند ماه قیمت سیب و پرتغال تنظیم بازار از طریق ستاد تنظیم بازار به وزارت جهاد و کشاورزی و سپس غرفه‌های میادین میوه و تربار اعلام خواهد شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *