اهم اخبار

رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد؛ کاهش ۹۷ درصدی بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رفیعی پور گفت: با اقدامات صورت گرفته، امسال کانون بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان ۹۷ درصد در کشور کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر به دامداران، مرغداران، زنبورداران و آبزی پروران اطمینان خاطر داد و گفت: واحد‌های تولید دارو‌های دامی و صنایع وابسته علاوه بر تامین مواد اولیه، ذخیره سازی محصولات برای ۵ تا ۷ ماه پیش رو را انجام دادند. مواد اولیه تولید دارو‌های دامی مهیاست.

وی با اشاره به شرایط مطلوب صادارات تولیدات خام دامی  در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه برای تامین گوشت قرمز ناگزیر از واردات ۱۰ درصدی برای پاسخگویی به نیاز داخلی هستیم، اما از مجموع ۱۴ میلیون تن تولید گوشت مرغ، گوشت سفید، تخم مرغ، عسل و آبزیان کشور، هم اکنون افزون بر ۳ میلیون تن به منظور کمک به اقتصاد تولید و ارتقاء معیشت فعالان این بخش ها، به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.

رفیعی پور در پایان از کاهش ۹۷ درصدی کانون‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: هر چند در دوسال اخیر این بیماری خسارت زیادی به تولیدکنندگان طیور زده بود، اما با اقدامات و تمهیدات تخصصی هماهنگ، امسال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملا کنترل شده و غیر از کانون‌های محدود روستایی، موارد خاص قابل پیگیری و اقدامی مشاهده نشده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *