اهم اخبار

رئیس سازمان شیلات ایران : استان اردبیل یکی از استان های مستعد آبزی پروری است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
به گزارش روابط عمومی سازمان شیلات ایران دکتر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران طی سفر به استان اردبیل از طرح ها و پروژه های شیلاتی استان بازدید نمود.

در این بازدید که مدیرکل شیلات رئیس سازمان جهاد کشاورزی، اکبری نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان شیلات استان حضور داشتند، دکتر صالحی گفت: استان اردبیل با وجود منابع آبی فراوان ،چشمه ها و سدهای بزرگ یکی از مناطق مستعد آبزی پروری است . وی افزود: پرورش ماهی در قفس از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی بوده و سعی خواهیم کرد امسال تولید ماهی در قفس در سطح کشور را به ۲۰ هزار تن برسانیم.
در ادامه واعظی مدیرکل شیلات استان گفت: با ایجاد ۳۰ مزرعه جدید پرورش ماهی در استان تولید ماهی در سال ۹۵ به ۹ هزار تن خواهد رسید وی اشاره کرد امسال ۷ میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی و گرم آبی در استان تولید شده و حدود ۲ میلیون قطعه بچه ماهی سفید با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال به صورت رایگان برای رها سازی در منابع آبی در اختیار پرورش دهندگان قرار گرفته است .
گفتنی است در ادامه سفر صالحی به همراه مدیرکل کارشناسان شیلات استان از طرح ها و مزارع پرورش ماهی استان در شهرهای اردبیل، نیر، مشگین شهر و کارخانه کنسرو سازی سروتن آریا واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بازدید نمود.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *