اهم اخبار

رئیس سازمان چای: خرید برگ سبز چای به ۱۹۲ تن رسید/ تولید برگ سبز چای به ۱۲۰ هزارتن می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جهان ساز گفت: براساس آخرین آمار ۱۹۲ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۵۲۵ میلیون تومان از چایکاران خریداری شده است.

حبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از برداشت برگ سبز چای خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار ۱۹۲ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۵۲۵ میلیون تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی از انعقاد قرارداد با ۱۵۰ کارخانه چای سازی برای خرید برگ سبز چای از چایکاران خبر داد و افزود: با توجه به افزایش حجم خرید برگ سبز چای پیش بینی می‌شود که انعقاد قرارداد با کارخانه‌ها برای خرید برگ سبز چای به ۱۶۰ کارخانه برسد.

جهان ساز با بیان اینکه کارخانه‌های چای صد در صد سهم خود را تا کنون پرداخت کردند، اظهار کرد: امیدواریم این روند همچنان استمرار یابد، ضمن آنکه دولت سعی می‌کند پس از تامین اعتبار بلافاصله مطالبات خود را به حساب چایکاران واریز کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صد درصد چای خریداری شده درجه یک است، بیان کرد: اگرچه عمده چای تولید بهاره درجه یک است، اما شرایط مناسب جوی و بارندگی‌های اخیر بر افزایش کیفیت تولید برگ سبز چای تاثیر بسزایی دارد.

وی درباره تاثیر بارندگی‌های اخیر بر تولید برگ سبز چای گفت: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی، پیش بینی دما، پرداخت تسهیلات به زراعی و هرس کف بر یک هزار هکتار از باغات و همچنین به زراعی ۲ هزار هکتار از باغات و سایر مباحث همچون شخم و کوددهی پیش بینی می‌شود که امسال ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شود.

رئیس سازمان چای مجموع صادرات چای در سال گذشته به ۳۷ کشور دنیا را ۱۶ هزار و ۳۲۶ تن اعلام کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۶۲ هزار تن چای وارد کشور شد که به این ترتیب کمبودی در عرضه نداریم.

جهان ساز با بیان اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل نداریم، گفت: با توجه به کیفیت بالای چای تولید داخل و عدم استفاده از سم برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغات میتوان گفت که چای داخل از جایگاه بالایی برخوردار است که به این ترتیب امکان رقابت چای ایرانی با داخلی وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای بر حفظ اشتغال روستاییان، کارخانه‌های چای سازی و رونق تولید تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: براین اساس به مصرف کنندگان و دستگاه‌های دولتی توصیه می‌شود که به خرید و مصرف چای داخلی روی بیاورند چرا که این امر در توسعه صنعت و حفظ اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *