اهم اخبار

رئیس شورای تامین کنندگان دام: انباشتگی دام سبک در واحد‌های دامداری به ۲۰ درصد رسید/کاهش محسوس قیمت گوشت در بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از انباشتگی ۲۰ درصدی دام سبک در واحد‌ها خبر داد و گفت: این در حالی است که در تابستان سال گذشته با کمبود عرضه دام در بازار روبرو بودیم.

 

 

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش محسوس قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه دام سنگین و سبک، قیمت در بخش دام زنده و لاشه کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت نسبت به ایام پایانی سال قابل قیاس نیست، افزود: از ابتدای تیر قیمت گوشت در خرده فروشی ۲ تا ۳ هزار و عمده فروشی ۵ تا ۶ هزار تومان افت داشته است، پیش بینی می‌شود روند کاهش قیمت در بازار همچنان ادامه یابد.

پوریان از انباشتگی دام روی دست دامداران خبر داد و گفت: وجود انبوه دام سبک و سنگین در پرواربندی‌ها موجب شده است تا دامداران با مشکلات متعددی در عرضه دام به سبب نبود مشتری روبرو شوند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با توجه به فراوانی عرضه دام مکاتباتی با معاونت امور دام به منظور اتخاذ راهکار مناسب صورت گرفته است چرا که دامداران از مازاد تولید و انباشتگی دام سبک در واحد‌ها گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه انباشتگی دام سبک در واحد‌های دامداری به ۲۰ درصد رسیده است، بیان کرد: این در حالی است که در تابستان سال گذشته به سبب کمبود عرضه با نوسان شدید قیمت دام و گوشت در بازار روبرو بودیم.

پوریان قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین درب دامداری ۳۰ تا ۳۲ هزار و دام سبک ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به سودجویی عوامل واسطه، دام زنده با نرخ‌های بالاتری در میادین عرضه می‌شود، از این رو مسئولان ذی ربط باید نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند.

این مقام مسئول از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و افزود: با وجود فراوانی عرضه دام و کاهش قیمت، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

وی قیمت هر کیلو لاشه در بخش دام سبک را ۷۵ تا ۷۸ هزار و دام سنگین را ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان در عمده فروشی‌ها اعلام کرد.

رئیس تامین کنندگان دام کشور در پایان با بیان اینکه ترانزیت دام ترکیه از ایران انجام می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای خرداد، صادرات دام ترکیه به کشور‌های خلیج فارس از ایران انجام می‌شود، در حالیکه افراد با دیدن ماشین‌های ترک در بنادر تصور می‌کردند که دام ایرانی در حال خروج از کشور است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *