اهم اخبار

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها: صادرات صنایع غذایی گلها به دیگر کشورها در حال افزایش است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امروز تولید صنایع غذایی گلها از ۲۰ کالا تبدیل به ۳۰۰ کالا شده و یک اشتغال آفرینی ۵۰۰ نفره را در این صنعت به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

دکتر مهدی کریمی تفرشی در گفتگو با خبرنگارما افزود: گلها در سراسر ایران نمایندگی دارد و صادراتمان را نیز تقریبا بعد از برجام به صورت گسترده شروع کرده ایم و به صورت غیر مستقیم یک اشتغال آفرینی چندین هزار نفره را در سطح ایران در رابطه با برند گلها ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: قند و شکر و غذاهای نیمه آماده کنسروی انشاالله در ماه های آینده در کنار دیگر محصولاتمان به مصرف کنندگان عزیز عرضه خواهد شد.
کریمی اضافه کرد: ما زمانی می توانیم بگویم در کشورمان صنعت سالمی داریم که بتوانیم غذای سالم به مردم بدهیم و روند تغذیه را برای استفاده بیشتر و همگانی از محصولات اورگانیک پیش ببریم.
وی در خصوص بیماری های شایع در بین مردم ایران گفت: طی یک دهی گذشته چقدر بیماری های مختلف با نام های مختلف و انواع سرطان به منوی بیماری های جامعه ایران اضافه شده است و ریشه تمام این بیماری‌ها شاید بالغ بر ۹۰ درصد آن تغذیه است.
وی با اشاره به تغذیه ناسالمی که در کشورمان وجود دارد افزود: مثلا در مورد مرغ بررسی کنید، زیر قسمت کشاله ران مرغ به رنگ سبزی می زند، خوب این به علت آن است که این مرغ از زمانی که جوجه بوده بیمار بوده که باید معدوم می‌شده و متأسفانه این اتفاق نیافتاده و یا تاجرنماهایی که گوشت‌های فاسدی را از کشورهای دیگر که برگشتی کشورهای دیگر است را به صورت قاچاق وارد کشور می کنند.
کریمی گفت: من واقعاً از مردم خواهش می کنم فقط و فقط از اجناسی که دارای پروانه‌ های کامل بهداشتی و مجوزهای وزارت بهداشت و سازمان استاندارد هستند، استفاده کنند.
وی افزود: در حاضر یک برنامه زیر ساختی را در مهدهای کودک انجام می دهیم که هنگامی که کودکان همراه والدینشان به خرید می‌روند به والدین خود یادآوری کنند که فقط و فقط محصولاتی را که نشان سیب سلامت روی کالا هست خریداری کنند.
کریمی درباره صادرات محصولات شرکت خود افزود: تقریبا قبل از برجام بیشتر در حوضه خلیج فارس و یکسری از کشورهای آسیا میانه مثل ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و افغانستان صادرات انجام می شد، اما خوشبختانه بعد از برجام اوضاع خیلی بهتر شد و تسهیلاتی در گمرکات به وجود آمد و در حال حاضر آماده صادرات کالاهایمان به کشورهای کانادا، استرالیا، اروپای شرقی و مرکزی و مخصوصا روسیه و گرجستان و غرب اروپا هستیم.
وی تاکید کرد که هر چند ارتباط با این کشورها خیلی سخت صورت می گیرد و علت همان است که این کشورها به دلیل تنبیه شدن توسط امریکا ترس از رابطه با کمپانی های ایرانی در زمینه های مختلف دارند.
وی گفت: به هر ترتیب کشور روسیه یکی از بازارهای هدف برای کلیه تولید کنندگان مواد غذایی ایران به حساب می آید.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *